Chleb z płatkami owsianymi

Długo się nie mogłam zdecydować, z którego przepisu na chlebek z płatkami owsianymi skorzystać. Musiał być na drożdżach, bo póki co moje postanowienie o zrobieniu zakwasu leży na półce i zbiera kurz ;) Nie chciałam też, żeby był w 100% z mąki pszennej. I tak trafiłam na blog Na miotle, gdzie Ania zrobiła ten chlebek z  mąki żytniej. Chcąc jednak uzyskać lżejszą i bardziej puszystą konsystencję zrobiłam go pół na pół z mąki żytniej i pszennej. Chlebek wyszedł bardzo smaczny :) Mięciutki, delikatny z cienką skórką, chrupiącą krótko po upieczeniu. Trudno dostrzec w nim płatki owsiane, jednak dla mnie wystarczy świadomość, że są i ubogacają chlebek w wartość odżywczą. A ten karmelowy odcień chlebek zawdzięcza melasie :)



Składniki:
  • 25 g drożdży
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej (typ 750)
  • 2 szklanki mąki żytniej (typ 720)
  • 1/4 szklanki letniej wody
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki gorącej wody
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oleju
  • 1/4 szklanki melasy


Mąkę wsypać do miski, zrobić wgłębienie, wkruszyć w nie drożdże, zasypać brązowym cukrem i zalać 1/4 szklanki letniej wody. Przykryć ściereczką i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce. Płatki owsiane zaleć gorącą wodą w miarę równomiernie, aby wszystkie były mokre (nie mieszać ich). Odstawić do ostygnięcia.
Kiedy zaczyn będzie gotowy dodajemy płatki owsiane, melasę, sól, olej i wyrabiamy mikserem. Ciasto powinno być dość zwarte i elastyczne. Formę keksową (u mnie 12 x 23 cm) wysmarować masłem i obsypać bułką tartą bądź otrębami. Ciasto przełożyć do formy, wyrównać i odstawić do podwojenia objętości w ciepłe miejsce.
Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 50 minut.



SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty