Muffiny jak pączki (doughnut muffins)

Muffinki czyli podstępnie wciągające babeczki. Ja przynajmniej mam z nimi tak, że raz na jakiś czas wpadam w muffinkowy szał wypiekając codziennie inne. Był taki okres, że tato mój przezywał mnie z tego powodu 'muffinkiem' ;) Szlak muffinkowy na blogu rozpoczynają doughnut muffins. Do tradycyjnych pączków im daleko, najbliżej im w smaku do pączków pieczonych. Mięciutkie w środku z chrupiącą cukrowo - cynamonową skorupką, takie są pączkowe muffinki :) Przepis z blogu mojewypieki.blox.pl.




Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki cynamon
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mleka


Ponadto:
  • 60 g masła
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżka cynamonu


W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon, gałkę muszkatołową i sól. W drugim naczyniu wymieszać składniki mokre: mleko, roztrzepane jajko i olej. Połączyć składniki mokre z suchymi i wymieszać do połączenia składników. Formę do muffinek wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Napełnić ciastem do 3/4 wysokości.
Piec w temperaturze 180 stopni C przez 20 - 25 minut do 'suchego patyczka'. Jeszcze ciepłe muffinki wyjąć na kratkę i obtoczyć krótko w roztopionym maśle, a następnie dokładnie w cukrze z cynamonem.


SMACZNEGO :)

Komentarze

  1. też piekłam! ale jakoś mnie nie urzekły... zdecydowanie nie należą do moich ulubionych. za to ja zdecydowanie należę do muffinkomaniaczek! :) czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty