Ciasto bananowe z orzechami

Nie spodziewałam się, że ciasto bananowe może być takie pyszne. Jestem nim zachwycona! Aromatyczne, wilgotne, smakuje i pachnie bananami, a w tym wszystkim chrupiące orzechy i czekoladowa skorupka.... Pycha :) W dodatku, jest banalnie łatwe. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to, to czy dobrze się zapiekło w środku. Gdyby tak się nie stało, wystarczy nakryć folią (jeżeli ciasto jest wystarczająco zrumienione) i potrzymać jeszcze chwilę w piekarniku. Idealne ciasto dla zwolenników bananów w czekoladzie, ale nie tylko :) Zapraszam gorąco do przetestowania :)



Składniki:
  • 4 - 5 mocno dojrzałych bananów
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 200 g masła
  • 2 garście orzechów włoskich
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli


Polewa:
  • 60 g czekolady mlecznej
  • 60 g czekolady gorzkiej




Masło rozpuścić w rondelku i przestudzić. Orzechy grubo posiekać. Banany obrać i pokroić w drobną kostkę. Mąkę przesiać do miski z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Dodać rozbełtane jajka, cukier, płynne masło, banany i orzechy, dokładnie wymieszać.
Masę przelać do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy (o średnicy 21 cm). Piec w temperaturze 220 stopni C przez 10 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 190 stopni C i piec kolejne 40 minut do suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, chwilę studzić w formię, następnie przełożyć na talerz. Czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej i polać ciasto. 


SMACZNEGO :)


Komentarze

  1. Pierwszy raz jadłam to ciasto w kawiarni Poznaniu w "Pikawce" było pyszne. Od tego czasu szukałam przepisu i znalazłam tutaj. Zrobiłam i ...było bardzo pyszne. Tak pyszne, że robię już 5 raz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty