Pierś z kurczaka po włosku

Szybkie, efektowne i bardzo smaczne danie. Ja podawałam z zapiekanymi ziemniakami z czosnkiem. Piersi są delikatne i soczyste, a mozzarella w połączeniu z bazylią i pomidorami nadaje daniu włoską nutę :) Przepis zaczerpnęłam z tego miejsca


Składniki (na 2 porcje):
  • 2 piersi z kurczaka
  • ok. 100 g serka twarożkowego (u mnie almette)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 większy pomidor
  • mozzarella (zastąpiłam żółtym serem)
  • bazylia, oregano
  • sól, pieprz
  • oliwa

Piersi naciąć tak, aby z boku powstała kieszonka. Przyprawić solą i pieprzem.
Jeżeli używamy "czystego serka" doprawić bazylią i oregano. Nadzienie włożyć do środka, posypać dodatkowo bazylią i oregano. Ułożyć na blaszce. 3 - 4 łyżki oliwy wymieszać z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i polać nią piersi.
Pomidor pokroić w plastry i ułożyć na każdej piersi. Posypać solą, pieprzem i bazylią, skropić odrobiną oliwy.
Piec około 30 minut w temperaturze 200 stopni C.
Pod koniec pieczenia położyć pokrojoną w plastry mozzarellę bądź żółty ser.


Składniki na zapiekane ziemniaki:
  • 6 średniej wielkości ziemniaków
  • 2 - 3 ząbki czosnku (w zależności od preferencji)
  • oliwa
  • sól

Ziemniaki obrać, pokroić w większą kostkę (mogą być też ćwiartki jeśli ziemniaki nie są za duże). Czosnek drobno pokroić, wymieszać z oliwą (3 - 4 łyżki) i solą. Tak przygotowaną oliwą polać ziemniaki i wymieszać.
Piec w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut. Ziemniaki powinny być lekko zarumienione. Dobrze jest je przemieszać w trakcie zapiekania.


Całość dobrze smakuje z wilgotną surówką, ja podawałam z surówką z selera.

SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty