Hiszpańska tortilla z ziemniakami

Biorąc pod uwagę częstotliwość spożywania to ziemniaki (nie tylko pod postacią frytek) należą do moich ulubionych warzyw. Dlatego też długo nie musiałam się zastanawiać, żeby skorzystać z przepisu gosiaa99. Tortilla z wyglądu mało przypominająca cieniutki placek, który znamy pod tą nazwą, ale naprawdę bardzo smaczna. Odpowiednia porcja dla 2 - 3 osób. Fanom mięsa polecam dorzucić podsmażoną kiełbasę. Ketchup bądź sosik czosnkowy będą mile widzianym towarzystwem. Polecam  :)



Składniki:
  • 3 - 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 1 duża cebula
  • 7 jajek
  • 6 pieczarek (niekoniecznie)
  • 1 papryka (niekoniecznie)
  • 2 łyżeczki rozmarynu lub tymianku (ja dałam tymianek i zioła prowansalskie)
  • sól, pieprz do smaku
  • pół szklanki startego sera mozzarella (może być też inny)
  • olej
  • 2 łyżki mleka
  • łyżka masła

Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy taką ilość oleju, żeby dobrze smażyło nam się ziemniaki. Smażymy na złoty kolor, posypujemy odrobiną pieprzy i soli. Następnie odsączamy na ręczniku papierowym.
Jeśli oleju jest zbyt dużo, część odlewamy. Siekamy cebulę i wrzucamy na patelnie. Dodajemy pokrojone pieczarki i paprykę. Podsmażamy kilka minut. Po czym dodajemy masło i dorzucamy ziemniaki.
Jajka roztrzepujemy z mlekiem, solą, rozmarynem (bądź tymiankiem) i zalewamy warzywa.
Placek smażymy na niewielkim ogniu.
Kiedy spód będzie rumiany za pomocą rękawicy i talerza przewracamy placek na talerz i wrzucamy z powrotem na patelnie. Ja kroiłam na cztery części i każdą z nich przy pomocy dwóch łopatek przewracałam na drugą stronę.
Tak usmażoną tortille zdejmujemy z ognia, posypujemy serem i przykrywamy przykrywką, żeby ser się roztopił.



SMACZNEGO :)




Komentarze

Popularne posty