Maxi King

Karmelove ciasto bez pieczenia. Słodkie i sycące, a to za sprawą mleka w proszku, które jest częścią masy.
Całość dopełniają podprażone solone orzeszki zatopione w czekoladzie. Pycha... 😍 Odpowiednie na chwile kiedy bardzo brakuje słodyczy, dla równowagi przyda się jednak filiżanka małej czarnej 😉 Zwarta konsystencja sprawia, że ładnie się kroi i prezentuje. 




Składniki (na blachę 23x37):
  • ok. 450 g herbatników
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (gotowanego przez 3 godziny) lub gotowej masy krówkowej (zdecydowanie wolę tą gotowaną samodzielnie)
  • 1,5 kostki masła
  • 1 szklanka mleka (użyłam ryżowego)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru z wanilią
  • 400 - 500 g mleka w proszku
  • 2 czekolady mleczne (lub 1 mleczną, a 1 deserową)
  • ok. 150 g orzeszków ziemnych lub laskowych
  • 1/4 szklanki śmietany 18%


Orzeszki podprażyć na suchej patelni i posiekać. Blachę wyłożyć folią aluminiową lub papierem. Położyć pierwszą warstwę herbatników. Szklankę mleka, cukier i cukier z wanilią zagotować i odstawić do ostygnięcia.
Masło ucieramy na gładką i puszystą masę, dodajemy mleko i mleko w proszku (wedle uznania od 3 do 5 szklanek. Ja tym razem dałam 5, ale bardziej mi smakował przy mniejszej ilości). Ucieramy.
Połowę masy mlecznej wykładamy na herbatniki i przykrywamy następną warstwą herbatników. Następnie masę krówkową (dobrze jest ją wcześniej podgrzać wkładają puszkę do garnka z wodą i chwilę pogotować - będzie się lepiej rozprowadzać).
 Bezpośrednio na masę krówkową rozprowadzamy drugą część masy mlecznej, a na nią warstwę herbatników. Czekoladę roztapiamy w rondelku ze śmietaną, kiedy się rozpuści dodajemy orzeszki i polewamy wierzch ciasta. Schładzamy w lodówce przez ok. 3 godziny.




SMACZNEGO 😊





Komentarze

  1. mmmmmmmmm.... pysznie wygląda, super przepis muszę go wypróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda mega apetycznie :) Planuję zrobić je na święta. Chciałam tylko zapytać czy do masy można użyć odtłuszczonego mleka granulowanego? Śpieszyłam się na zakupach i nie przeczytałam dokładnie etykiety :/
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, nie miałam do tej pory styczności z granulowanym mlekiem, więc ciężko mi powiedzieć czy nie będzie różnicy w smaku. Z tego co się orientuję konsystencja ma dość miałką, więc bez problemu powinnaś uzyskać gładką masę :) Moim zdaniem śmiało możesz z niego skorzystać :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Kasiu mam nadzieję, że jeszcze nie zabrałaś się za robienie tego ciacha. Miałam dziś mleko, o którym pisałaś w rękach i jego ilość w opakowaniu jest za mała. Mleko w proszku ma 500 g, a to granulowane 250 g. Do masy potrzeba ok. 4 szklanek.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Spokojnie, kupiłam 2 opakowania, więc będzie akurat 500g ;) Po świętach dam znać jak wyszło z tym mlekiem. Pozdrawiam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda od świąt minęło już sporo czasu, ale melduję, że ciasto wyszło rewelacyjne, wszyscy byli zachwyceni :)
      Bałam się, że masa nie wyjdzie, bo po wsypaniu mleka granulowanego w masie powstały grudki, które nie chciały zniknąć, ale gdy stężała przestały byc wyczuwalne. Ale jeśli ktoś chce skorzystać z mleka w granulkach polecam uprzednio rozdrobnić je blenderem na pył.
      Spokojnie wystarczy jedna paczka mleka- wyszły mi ponad 4 szklanki ;)
      Dziękuję za rewelacyjny przepis, pozdrawiam.
      Kasia

      Usuń
  4. moja masa z mleka w proszku wyszła rzadka... ale tak ciasto pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gęstość masy zależy od ilości mleka w proszku. Mi zazwyczaj wystarczają 3 - 4 szklanki, ale jeśli masa jest rzadka należy dosypać więcej mleka ;)

      Usuń
  5. Pycha ciacho, założyłam nowego bloga, i dodałam to ciacho z linkem do Ciebie, zapraszam w odwiedziny :)
    http://kuchennehity.blogspot.com/2013/05/maxi-king.html

    OdpowiedzUsuń
  6. 1,5 kostki masła czyli ile gram?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kostka to 250 g, więc to będzie 375 g :)

      Usuń
    2. mam pytanie związku z orzeszkami.....
      orzeszki ziemne to mają być solone...?
      a można dać orzechy włoskie? czy będą one za twarde?

      Usuń
    3. Ja używałam solonych, ale moga być i bez soli. Włoskie orzechy grubo posiekane też będą w porządku. Zmienia odrobinę smak ze względu na swoj aromat, ale sprawdzą się na pewno :)

      Usuń
  7. Witam! Jak duzej blaszki uzylas do tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam to ciasto wczoraj....jest przepyszne!!!!!!!!!!!!! godne polecenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Do masła mam dodać mleko??nie bardzo rozumiem...czy wlać mleko do masła, wsypać mleko w proszku i miksować?

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis ukradł profil który na facebooku ma nazwę Pyszne Przepisy https://www.facebook.com/Pyszne-Przepisy-418583244968762/?fref=photo&__mref=message_bubble

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za informacje. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Niebo w gębie ☺słodkie i bardzo pyszne
    ,,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że trafiło w gust :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty