Mazurek kokosowy z prażonymi orzechmi laskowymi

Skojarzenie mazurka z Wielkanocą do tej pory było dla mnie czysto teoretyczne, u nas w domu raczej królowały babki. Po pierwszego mazurka pokusiłam się parę świąt temu, a to wszystko przez zamiłowanie do karmelu. Tym razem chciałam zrobić coś kokosowego, a że święta już tuż, tuż pomyślałam o mazurku. Przepis znalazłam na blogu słodka pasja, do skorzystania przekonała mnie skórka cytrynowa w spodzie, razem z kokosem i migdałami gwarantowała zróżnicowanie smaków. Migdały zastąpiłam prażonymi orzechami laskowymi i mimo, iż nie mam zbyt wielu doświadczeń z mazurkami zaryzykuje stwierdzenie, iż jest genialnie pyszny! Ciasto jest przecudnie kruche, masa mleczno - kokosowa przypominająca smakiem rafaello, a w tym wszystkim prażone orzechy... :) Jak na mazurka przystało jest słodki, ale nie przesadnie. Polecam gorąco :)




Składniki:
  • 200 g mąki
  • 100 g masła
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • 50 g cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (16 g)
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli


Krem:
  • 100 g masła
  • 100 ml mleka
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 1 i 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 70 g cukru


Na wierzch:
  • 2 garści orzechów laskowych
  • 2 łyżki startej gorzkiej czekolady


Mąkę przesiać do miski, dodać pokrojone na kawałki masło, szczyptę soli, cukier puder i cukier waniliowy, żółtko, kwaśną śmietanę, startą skórkę z cytryny i proszek do pieczenia. Zagnieść ciasto, owinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez 2 godziny (można także ciasto zamrozić). Schłodzone ciasto cienko rozwałkować w prostokąt, za pomocą wałka przełożyć ciasto do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy. Uformować wyższy brzeg (ja zostawiłam trochę ciasta wycinając z niego paski, z których uformowałam brzegi), ponakłuwać ciasto i wstawić do nagrzanego do 190°C piekarnika. Piec 20 minut na złoty kolor. Po upieczeniu przestudzić.
Orzechy podprażyć na patelni, przestudzić, pozbawić skórek i posiekać.
Przygotować polewę. Zagotować mleko z cukrem, dodać masło, rozpuścić, następnie dodać mleko w proszku, kokos i wymieszać. Masę wylać na przestudzony spód, obsypać pokrojonymi orzechami laskowymi i oprószyć czekoladą.Pozostawić do zastygnięcia.



SMACZNEGO :)


Komentarze

Popularne posty