Ciastka z bananem i orzechami

Z każdym dniem banany spoglądały coraz miłosierniej, by ktoś po nie sięgnął. Żółciały bardziej i bardziej... Nie mogłam pozwolić im zmarnieć tak po prostu. Szukałam, szperałam i znalazłam przepis, który mnie przekonał. Lekko zmodyfikowałam i zabrałam się do wypiekania :) Ciasteczka nadziane orzechami i plasterkiem banana w środku. Na zewnątrz chrupiące, a wewnątrz puszyste. Są duże i smakowite :) Zamiast orzechów możecie użyć groszków czekoladowych lub pokrojonej czekolady. Polecam gorąco.




 Składniki (na ok. 16 ciastek):
  • 100 g masła o temperaturze pokojowej
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1 duże jajko
  • 1 i 1/2 - 2 szklanek mąki (dałam 2)
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki orzechów włoskich 
  • 1 i 1/2 banana


Orzechy posiekać. Masło utrzeć z cukrem brązowym i cukrem kryształem. Ucierać do momentu aż masa zbieleje. Wbić jajka i ekstrakt waniliowy ciągle ucierając. Dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i mieszać do połączenia składników. Wieszać posiekane orzechy, ciasto zawinąć w folię i włożyć na 30 minut do lodówki.

Banany pociąć w 1 cm plastry. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto wyjąć z lodówki, masę nabierać łyżką, rozpłaszczając w dłoni i formując w środku niewielkie wgłębienie. Włożyć w nie plasterek banana, kolejną porcją ciasta ułożyć na wierzchu banana i zlepić formując ciastko. Ciastka układać na blasze w sporych odstępach.
Piec na złoty kolor 12 - 15 minut. Po upieczeniu przestudzić na kratce. Ciastka można przechowywać do 5 dni w zamkniętym pojemniku.



SMACZNEGO :)


Źródło: krissys-creations.com

Komentarze

Popularne posty