Tarta brokułowa z kukurydzą

Tę tartę dodaje do ulubionych :) Plan obiadowy na dziś wyglądał trochę inaczej, ale z racji barku składników przycisnęło mnie, żeby poszukać czegoś innego, a w dodatku szybkiego. I nie żałuje, tarta jest bardzo smaczna. Dla mnie już samo pojawienie się brokułów zwiastuje, że będzie zdrowo i atrakcyjnie smakowo. Tarta łagodna w smaku, a wyrazu nadaje jej czosnek i nuta gałki muszkatołowej. Polecam! Bazowałam na przepisie czarnulki862.


Składniki na ciasto:

  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 100 g masła
  • szczypta soli
  • 5 - 6 łyżek zimnej wody


Składniki na farsz:
  • 400 - 450 g brokułów (u mnie mrożone)
  • puszka kukurydzy
  • 3 jajka
  • 500 ml słodkiej śmietany 18%
  • 1 szklanka mleka
  • 3 ząbki czosnku
  • sól
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 80 g pikantnego sera


Masło siekamy z mąką, solą i wodą. Zagniatamy, zawijamy w folie i wkładamy na pół godziny do lodówki. Formę do tary smarujemy masłem i oprószamy bułką tartą. Ciasto rozwałkowujemy, układamy w formie dociskając brzegi. Nakłuwamy widelcem i pieczemy przez 15 minut w temperaturze 200 stopni C.
Brokuły gotujemy przez 2 - 3 minuty. Mleko, śmietanę, jajka dokładnie mieszamy. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i gałkę muszkatołową. Ser zetrzeć na dużych oczkach, dodać do masy i wymieszać.
Na spód układamy brokuły, kukurydzę i zalewamy masą. Pieczemy przez około 30 minut w temperaturze 180 stopni C.





SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty