Chleb na ziemniakach

Nie spodziewałam się, że chleb na ziemniakach może być taki smaczny. Chlebek jest sprężysty i mięciutki w środku, ma lekko chrupiącą skórkę. Jeden z lepszych jakie jadłam :) W przypadku chleba ziemniaki nadają mu wilgotności, a tym samym sprawiają, że dłużej utrzymuje świeżość. Z podanego przepisu wyszedł jeden naprawdę duży bochenek, mój miał średnice około 30 cm. Zachęcam do wypróbowania :) Przepis znalazłam na blogu Joanny.


Składniki (na 1 duży bochenek):
  • 600 g mąki pszennej (u mnie chlebowa typ 750)
  • 300 g ziemniaków
  • 42 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • ok. 175 ml lekko ciepłej wody
  • 1 jajko
  • 4 łyżki oliwy


Ziemniaki ugotować w mundurkach w osolonej wodzie. Przestudzić, obrać i przecisnąć przez praskę.
Mąkę wsypać do dużej miski, zrobić w środku wgłębienie, wkruszyć w nie drożdże. Drożdże zasypać łyżką cukru i zalać paroma łyżkami wody. Przykryć ściereczką i odstawić na 10 - 15 minut w ciepłe miejsce.
Dodać jajko, ziemniaki, sól, resztę wody i oliwę. Zagnieść ciasto tak, aby miało jednolitą konsystencję.
Gotowe przykryć ściereczkę i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 45 minut.
Po tym czasie ciasto zgnieść ponownie na obsypanej mąką stolnicy. Uformować kulę, posypać mąką i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Nakłuć parę razy widelcem i ponownie nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.
Piec około 35 minut w temperaturze 200 stopni C. Chleb studzić na kratce.



SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty