Placek ziemniaczany z brukselką

Brukselka czy szpinak raczej należą do tej grupy, której walory smakowe docenia się dopiero później. Wśród dzieci częściej budzą postrach, choć pewnie nie u wszystkich ;) Ja szpinak lubię bardzo, a brukselką po prostu lubię. Dziś prezentuje Wam dość ciekawy placek, gdzie brukselka występuje w towarzystwie ziemniaków i pieczarek  (zastąpiłam cebulą), a wszystko to zalane masą musztardowo - śmietanową. W zależności od tego jak ostrą dacie musztardę placek może być łagodniejszy bądź ostrzejszy. Przepis z książki 'Wielka księga ciast'. Polecam.



Składniki na ciasto:

  • 300 g mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 150 g masła


Składniki na farsz:
  • 500 g ziemniaków
  • 500 g brukselki
  • 250 g pieczarek (nie miałam, zastąpiłam cebulą w ilości sztuk 2)
  • 250 g śmietany kremówki
  • 3 - 4 łyżki musztardy 
  • 2 jajka
  • 1 łyżka siekanej natki pietruszki
  • 100 g żółtego sera
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa


Składniki na ciasto zagnieść. Jeśli będzie się mocno rozwarstwiać dodać 2 łyżki wody. Ciasto uformować w kule, zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.

Ziemniaki ugotować w mundurkach, obrać i pokroić w grube plastry. Brukselką dokładnie oczyścić i ugotować. Pieczarki (lub cebulę) pokroić i krótko podsmażyć na patelni.
Śmietanę wymieszać z musztardą, dodać jajka, pietruszkę i utrzeć na gładką masę. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Formę o wymiarach 20 x 30 cm (u mnie 25 x 25 cm) wysmarować masłem i oprószyć mąką bądź bułką tartą. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość ok 0,5 cm i wyłożyć nim formę. Na cieście rozłożyć plasterki ziemniaków, brukselką i pieczarki (lub cebulę). Zalać kremem musztardowo - śmietanowym. Całość posypać startym na dużych oczkach żółtym serem. Piec w temperaturze 200 stopni C przez około 35 - 40 minut.




SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty