Kukurydzianki, ciasteczka z płatakmi corn flakes


Wczoraj moje rozkojarzenie zaskoczyło mnie samą. Zapomniałam dodać mąki ciasteczek. O czym ja wtedy myślałam, pojęcia nie mam. Kiedy ciastka miały być już gotowe na  blasze ujrzałam jedną rozległą kałuże masła i płatek. Nie poddałam się i do reszty ciasta dosypałam mąki, ale ciastka nie do końca spełniły oczekiwania. Za to dziś wyszły znacznie lepiej :) Z płatkami raz kolejny, ale te już nie tak zdrowe jak ich ciasteczkowi poprzednicy. Smaczne bardzo :) Brzegi ciastek są pysznie chrupiące, a w środku czekają chrupiące płatki kukurydziane. Moc chrupania z odrobiną czekolady. To jest to! Na podwieczorek idealne :)




Składniki:

  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • 225 g masła
  • 3/4 szklanki cukru kryształy
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 jajka
  • 2 szklanki płatków kukurydzianych
  • 100 g czekolady deserowej lub mlecznej


Mąkę, sól i sodę wymieszać. Mikserem na wysokich obrotach utrzeć masło, cukier kryształ i cukier brązowy na puszystą masę. Zmniejszyć obroty, dalej miksując dodać jajka i ekstrakt z wanilii, następnie stopniowo dodawać mieszankę mączną. Do gładkiego ciasta wmieszać ostrożnie płatki kukurydziane.
Łyżką formować i nakładać ciastka na blasze w sporych odstępach. Piec ok. 15 minut w temperaturze 190 stopni C, ciastka powinny lekko się zarumienić. Przestudzić na blasze.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, za pomocą łyżki zrobić czekoladowe "esy floresy" na ciastkach. Odstawić do zastygnięcia czekolady.



SMACZNEGO :)

Źródło: Czekoladowy świat.

Komentarze

Popularne posty