Gazpacho z Andaluzji

Zostawiam siebie na później,w tym całym czymś. Gonitwie, biegu, kolejnej zarwanej nocy, poczuciu,  że jeśli nie dam z siebie więcej to... Sama nie wiem co. Może po prostu testuje swoje granice. I być może granicą bezwzględną będzie to coś ukryte w mojej piersi... i to wcale nie jest serce. Strach o samego siebie jest czymś niezwykle dziwnym, czymś na co brak mi pomysłu.
Włączyło mi się zapotrzebowanie na potas, na pomidory. I jakoś tak wyszło, że zabrałam się za gazpacho, bo szybko, bo łatwo, bo byłam ciekawa smaku :)
Gazpacho to hiszpańska zupa podawana na zimno. Idealna w ciepłe i upalne dni, w te upalne warto schłodzić ją dodatkowo kostkami lodu. Najlepiej smakuje latem z mocno dojrzałych i miękkich pomidorów. Nie wiem dlaczego, ale jej smak przypominał mi truskawki... być może dlatego, że tak bardzo wyczekuje ich pojawienia na krzakach :)



Składniki:
  • 2 kromki białego chleba bez skórki
  • 1 kg dojrzałych pomidorów
  • 1 czerwona papryka bez nasion
  • 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 4 łyżki octu winnego
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól i pieprz
  • 100 - 150 ml wody

Do przybrania:
  •  1/2 świeżego ogórka, drobno okrojonego
  • 1/2 czerwonej cebuli lub 4 dymki, posiekane
  • 1/2 zielonej papryki drobno posiekanej (nie miałam)



Chleb wysuszyć w nagrzanym piekarniku, niezbyt długo by nie zbrązowiał. Pokruszyć na mniejsze kawałki. Pomidory pokroić w ćwiartki, usunąć twarde części i posiekać na mniejsze kawałki. Paprykę pokroić w większe kawałki, zmiksować. Dodać pozostałe składniki i ponownie zmiksować. Do kremowej mieszaniny wlać wodę, doprawić cukrem, solą i pieprzem. Przelać do misek i przybrać mieszaniną z ogórka, cebuli i papryki.


SMACZNEGO :)



Źródło: C. Roden, Łatwa kuchnia śródziemnomorska.

Komentarze

Popularne posty