Jagodowe muffiny z kostką białej czekolady

W domu zapachniało owocami :) Tym razem chciało mi się muffinek. Nieprzekombinowanych i jagodowych. U Dorotuś znalazłam odpowiednie. Zwiększyłam masę ciasta tak by uzyskać 12 sztuk, od środka dosłodziłam kostka białej czekolady i pojawiły się one...Wilgotne, przepełnione jagodami przez co lekko kwaskowate. Z tego też powodu uważam, że biała czekolada była dobrym pomysłem :)




Składniki (na 12 muffin):
  • 400 g mąki 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 110 g brązowego miałkiego cukru
  • 250 ml maślanki
  • 160 ml oleju
  • 2 jajka
  • ok. 225 g jagód (świeżych lub mrożonych)
  • 12 kostek białej czekolady


W jednym naczyniu umieścić i wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę. W drugim mokre: maślankę, jajka i olej. Zawartość obu naczyń połączyć, wmieszać jagody. Szybko i niedokładnie wymieszać ciasto (jeśli ciasto będzie zbyt gęste dolać odrobinę maślanki).
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, każdą napełnić do połowy, w środku ciasta zanurzyć kostkę białej czekolady. Rozprowadzić resztę ciasta. Piec w temperaturze 190 stopni C przez ok. 30 minut. Po upieczeniu zostawić przez chwilę w formie, wyjąć i przestudzić na kratce.


SMACZNEGO :)

Źródło: mojewypieki

Komentarze

Popularne posty