Makaron z papryką, świeżym ogórkiem, bryndzą i koperkiem

Pierwszy eksperyment z bryndzą zakończony sukcesem :) Do tej pory nie interesowałam się tym serem, słyszałam i wiedziałam, że jest - tyle. Urzekła mnie jego konsystencja, jest przyjemnie delikatny i kremowy. Ma wyrazistość prawdziwego wiejskiego sera, takiego, który wzbudza w mojej głowie wspomnienie twarogu babci i wizyt w Zakopanem. Skomponowanie go ze świeżym koperkiem, papryką i ogórkiem okazało się strzałem w "10-tkę". Powstał makaron uderzający w kubki smakowe łagodnością i świeżością.W dodatku tak prosty w przygotowaniu :) Oliwa wyciągnęła trochę aromatu warzyw, dzięki czemu oliwa nie tylko "zwilżyła" makaron, ale też dodała smaku.



Składniki (na ok. 4 porcje):

  • 400 g makaronu spaghetti
  • 2 czerwone papryki
  • 1 ogórek świeży
  • 1 duże cebula lub 2 mniejsze
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 125 g bryndzy
  • pęczek koperku
  • sól, pieprz



Makaron ugotować al dente. Cebulę pokroić w drobną kostkę, paprykę w duża, podsmażyć na oliwie (ok. 10 minut). Doprawić solą, pieprzem i skórką z cytryny. Ogórek obrać i pokroić w kostkę, dodać do papryki z cebulą. Nadmiar oliwy zlać do odcedzonego makaronu, wymieszać. 
Bryndzę pokruszyć, a koperek posiekać. Nakładać porcję spaghetti na nią warzywa, pokruszoną bryndzę i koperek. 


SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty