Sernik waniliowy z konfiturą z płatków róży (rose cheesecake)

 Czas stanął. Przynajmniej na moim laptopie. W miejscu czasu widnieje 15:48. . Wprawia mnie w zamyślenie ta zastopowana godzina. Są chwilę kiedy chciałabym, żeby czas stanął, poczekał na mnie chwilę, albo... żeby doba była dłuższa.  I w święta i dziś starałam się odpocząć, nie myśleć o tym co jeszcze, co jutro, dziś, potem.
Hmm odzwyczaiłam się odpoczywać, ale dziś pozwoliłam się sobie wyspać, spędzić dzień z książką. Uwielbiam książki! Uwielbiam je czytać, mieć, głaskać i czuć zapach druku. Ostatnio tak mało sił na nie miałam. Starałam się czytać przed snem. Cóż. Zasypiałam po przeczytaniu pięciu stron.
Dziś podładowałam swój umysł ciało i duszę, dlatego też mogę opowiedzieć Wam parę słów o różanym serniku, który gościła na naszym stole w minione święta :)
Aksamitny, kremowy, waniliowy wręcz ekskluzywny. Aromat róży przenika przez cały sernik. Smak róży należy raczej do takich, których unikam i nie podejrzewałabym, że konfitura z płatków róży może być taka pyszna - delikatna, ale wyrazista. Moja rodzina sceptycznie podchodziła do pomysłu różanego sernika, ale jego kremowa struktura i finezja konfitury podbiła ich podniebienia. Ah... :)



Półkruchy spód:

  • 200 g mąki
  • 80 g masła
  • 1 jajko
  • 2 - 3 łyżki kwaśnej śmietany 12 lub 18%
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru pudru

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać pozostałe składniki i zagnieść na gładkie ciasto. Rozwałkować na okrągły placek, takiej wielkości by wyłożyć nim dno i boki tortownicy o średnicy 23 cm. Ciasto przenieść przy pomocy wałka, wylepić dno i boki tortownicy, ponakłuwać spód. Podpiec 10 minut w temperaturze 190 stopni C. Boki ciasta mogą się trochę osunąć.


Masa serowa:
  • 400 g trzykrotnie zmielonego twarogu półtłustego
  • 500 g mascarpone
  • 5 jajek
  • miąższ z 1 laski wanilii
  • 1 i 1/4 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki mąki
  • 200 g konfitury z płatków róży

Na przestudzony spód rozsmarować konfiturę z płatków róży.
Zmielony twaróg i mascarpone utrzeć na gładką masę z całymi jajkami, cukrem, miąższem wanilii i mąką. Kiedy masa będzie dokładnie połączona rozprowadzić ją delikatnie na spodzie z konfiturą z róży.
Piec ok. 60 minut w temperaturze 175 stopni C. Po upieczeniu uchylić drzwiczki piekarnika, przestudzić godzinę w piekarniku. Wyjąć, przestudzić do temperatury pokojowej, a następnie dobrze schłodzić w lodówce (min. 4 godziny).


SMACZNEGO :)



Komentarze

  1. Mniami.. Wygląda jak biała czekolada:D

    OdpowiedzUsuń
  2. 24 year-old Data Coordiator Valery Hanna, hailing from Aldergrove enjoys watching movies like "Awakening, The" and Kabaddi. Took a trip to Archaeological Sites of the Island of Meroe and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. odsylacz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty