Szarlotka z owocami kaki

Jeden ze stanów idealnych: kiedy jadę samochodem w radiu gra muzyka, a na wyciągnięcie ręki mam kubek z kawą. A zapach roznosi się w przestrzeni samochodu... Uwielbiam. To zwyczajnie niezwyczajne połączenie sprawia, że czuje się wolna. 

Pojęcia nie miałam co to kaki i co zrobić z nimi można. Chwyciłam je w dłoń, kiedy tak sobie leżały na sklepowej wystawce owocowo - warzywnej. Do koszyka trafiły trzy. Zanim doszłam do kasy przeszperałam internet w telefonie i już wiedziałam co z nimi zrobię :)
Z wyglądu do pomidora podobne, w smaku słodkie, trochę przypominają mi melona. Miąższ mają gęsty i zwarty. W towarzystwie jabłek, kaki jednak pozostaje dodatkiem, jej subtelny smak podporządkowuje się jabłkom. Ciasto jest miękkie w środku i chrupiące na zewnątrz, wraz z owocowym nadzieniem oczarowuje :)



Składniki:
  • 300 g mąki
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • szczypta soli
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki śmietany słodkiej 12%
  • 1 żółtko
  • 3 średniej wielkości jabłka
  • 3 owoce kaki
  • 1 - 2 łyżki miodu
  • cukier puder


Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w większą kostkę. Kaki obrać i również pokroić w większą kostkę. Owoce umieścić w rondelku, dolać 1/3 szklanki wody. Smażyć na małym ogniu  do momentu aż część owoców się rozpadnie (w razie potrzeby dolać odrobinę wody). Odstawić.
Mąkę, kokos,  proszek do pieczenia, cukier kryształ, sól, masło, żółtko i śmietanę zagnieść energicznie na jednolite masę. Tortownice o średnicy 22 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką. 2/3 ciasta rozwałkować na placek większy od średnicy tortownicy. Ciasto przełożyć do tortownicy, wylepić dno i ściany na wysokość ok. 4 cm. Masą z jabłek wypełnić ciasto i wyrównać. Z pozostałej 1/3 ciasta wykrawać ciasteczka i ułożyć je dekoracyjnie. Piec w temperaturze 180 stopni C przez 35 -40 minut. Po upieczeniu zdjąć obręcz tortownicy, przestudzić.



SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty