Łaciaty sernik (na zimno)

Tchnienie życia, wiary, nadziei i miłości. Poproszę. Raz. Na wynos i na miejscu.
"Bądź cierpliwa..." usłyszałam dziś razy dwa. Za pierwszym razem umarłam ze śmiechu czytając ten przekaz. Za drugim łzy zatrzymały mi się na dolnej powiece. Cierpliwość jest moją cechą deficytową. Wytrwałości mam nad to, ale to nie to samo. Jakoś tak czuje, że w  moim przypadku cierpliwość wskakuje w bezradność. A to przecież nie o to chodzi. Decyzję podjęłam. Wyjeżdżam. Plan "B"? Wyjechać jeszcze dalej, najdalej... Tak naprawdę plan "B", jest po prostu ucieczką. Ah... Siło gdzie jesteś? Bądź.

Sernik w łaty o smaku czekolady. Niczym krowa Milka ;) Duet białej i deserowej na płatkach owsianych nie takich zwyczajnych, bo podprażanych z garstką podprażanych orzechów też. W moim rankingu wygrywają białe łaty, bo te brązowe są mocno czekoladowe, a ja to raczej fanką mlecznej czekolady jestem. Ale, ale... tu słodycz, tam gorycz i współgra pysznie. Gęsty, sycący - cudny :)  




Spód:
  • 225 g prażonych płatków górskich
    (podprażyłam na suchej patelni)
  • 50 g podpieczonych i posiekanych orzechów laskowych
  • 40 g czekolady deserowej
  • 85 g masła


Masa serowa:
  • 400 g trzykrotnie zmielonego twarogu półtłustego
  • 100 g cukru
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 300 ml śmietany kremówki
  • 3 łyżki żelatyny (30 g)
  • 1/2 szklanki gorącej wody
  • 175 g czekolady białej
  • 175 g czekolady deserowej 



W rondelku roztopić masło z czekoladą podgrzewając na małym ogniu. Wsypać podprażone płatki i posiekane orzechy, całość dokładnie wymieszać. Tortownice o średnicy 22 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Masę z płatków owsianych przełożyć do tortownicy, przy pomocy szklanki lub słoika płatki mocno wgnieść w spód tortownicy.
Twaróg zmiksować z cukrem i jogurtem. Śmietanę ubić na sztywno, dodać do masy i zmiksować na niskich obrotach. Czekolady (każdą w osobnej misce) roztopić w kąpieli wodnej (umieszczając miskę nad garnkiem z gotująca się wodą). Żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki gorącej wody, mieszając aż się rozpuści. Żelatynę ostrożnie wlać do masy serowo-śmietanowej miksując na niskich obrotach. Połowę masy przełożyć do miski z białą czekoladą, dokładnie zmiksować. Druga cześć masy starannie zmiksować z czekoladą deserową. Obie masy wkładać na przemian łyżka na spód z płatków tworząc łaciaty wzór. Wierzch wygładzić lub nadać mu nieregularny kształt przy pomocy łyżki delikatnie mieszając obie masy.


SMACZNEGO :)



Źródło: Czekolada, łatwe i przepyszne przepisy krok po kroku.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty