Jabłecznik na cieście drożdżowym z kruszonką z płatków owsianych

Cofam myśli jak taśmę i ciągle nie jestem pewna czy wbiłam jajko do ciasta czy nie... bliższa jestem temu, ze tego nie zrobiłam, bo żadnych poszlak typu skorupka po jajku nie odnalazłam. W każdym bądź razie jajko w przepisie widnieje, ale i bez niego (zakładając, że go nie dodałam) ciasto wychodzi smaczne. Lekki i pyszny, a w dodatku prosty w przygotowaniu jabłecznik na drożdżowym spodzie z wilgotnym nadzieniem jabłkowym i zdrową kruszonką z płatków owsianych. Czyż nie brzmi zachęcająco? :) 


Składniki na nadzienie:
  • 1 kg jabłek
  • 3 łyżki cukru z górką
  • 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny

Składniki na ciasto drożdżowe:
  • 2 szklanki mąki
  • 25 g świeżych drożdży
  • 3 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 75 g masła
  • 1/2 szklanki mleka

Kruszonka:
  • 50 g zimnego masła
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1/3 szklanki mąki
  • 1/2 - 3/4 szklanki zwykłych płatków owsianych



Jabłka obrać, wydrążyć gniazda, pokroić w większą kostkę. Jabłka umieścić na patelni, polać sokiem z cytryny i zasypać 2 łyżkami cukru, wymieszać. Gotować na małym ogniu do momentu, aż jabłka puszczą soki i zmiękną. Pozostałą łyżkę cukru wymieszać z mąką ziemniaczaną, posypać nią jabłka,mieszać do zgęstnienia soku. Odstawić do ostygnięcia.

Mąkę przesiać do miski, zrobić wgłębienie, wkruszyć w nie drożdże, zasypać łyżką cukru i zalać letnim mlekiem. Odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Masło roztopić, pozostawić do ostygnięcia. Dodać resztę cukru i jajko, mikserem wyrobić ciasto, pod koniec wlać roztopione i przestudzone masło, wyrabiać jeszcze chwilę. Ciasto powinno być sprężyste i elastyczne.

Tortownice o średnicy 26 cm wysmarować masłem i obsypać mąką krupczatką lub bułką tartą. Spód wyłożyć ciastem i odstawić do rośnięcia na czas przygotowania kruszonki.

Składniki kruszonki zagnieść rękami, tak aby połączyły się w większe grudki ciasta. Na drożdżowy spód wyłożyć jabłka, a następnie zasypać je owsiankową kruszonką. Ciasto przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 25 minut. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Piec 50 - 60 minut.


SMACZNEGO :)


Źródło inspiracji: www.purplecookie.com 

Komentarze

Popularne posty