Sałatka z selera naciowego, jabłek z prażonym słonecznikiem

Takiej ilości pietruszki się nie spodziewałam. Zapakowałam mi ją mama od serca... i to matczynego :) Nie wiem jaki fragment grządki opustoszał, ale pietruszki była cała siatka. Troszkę się zdumiałam kiedy to stwierdziłam ;) Plan jest taki: dziś sałatka, wkrótce muffiny ze sporą ilością pietruszki, a reszta już w zamrażalniku. Będzie do zupy i nie tylko :)

Tymczasem mam dla Was lekką, świeżą i zdrową sałatkę uposażoną w moc witamin, za które będzie wdzięczy Wasz organizm. W końcu pierwsze płatki śniegu zaszczyciły już Polskę. Nawet we Wrocławiu wczorajszego późnego wieczoru pojawiło się parę. Jednak szybko rozmokły się w deszczu, pozwalając wyjść rano słońcu.




Składniki:
  • 10 łodyg selera naciowego
  • 2 średniej wielkości jabłka
  • 125 słonecznika
  • 1 i 1/2 łyżki majonezu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól, pieprz
A TAK NA MOIM BALKONIE "STOŁUJĄ" SIĘ SIKORKI :)

Ziarna słonecznika podprażyć na suchej patelni, przesypać na talerz (żeby nie łapały temperatury z patelni) i pozostawić do ostygnięcia. Łodygi selera opłukać, oczyścić, a następnie pokroić. Jabłka obrać ze skórki wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w krótkie słupki. Seler, jabłka i słonecznik wymieszać w misce wraz z jogurtem i majonezem. Doprawić solą i pieprzem. Odstawić na chwilę, żeby składniki się "przegryzły".


SMACZNEGO :)




Źródło:  tysiagotuje.pl

Komentarze

Popularne posty