Precelki orzechowe

Podsyła mi kolejne lekcje to życie, z zarysu jakby podobne. Znaczy, że pewnie coś przeoczyłam w poprzednich. Pewnie dlatego mam w sobie mieszankę siły i smutku. Siła płynie z wniosków, a smutek z rozczarowania. Przez chwilę pomyślałam o tym, że to moja naiwność, ale to raczej przekorna wiara połączona z niezgodą. Są tacy ludzie których się lubi bardzo, ale są też sytuacje po których nie da się przejść do porządku dziennego. Moja racjonalna część jest przekonana o tym, że jest pozamiatane, a ta naiwna czeka zadośćuczynienia. Z tym, że życie samo weryfikuje zadośćuczynienia, więc pozostaje mi chodzić po czystej podłodze, a to jest znacznie przyjemniejsze niż chodzić w brudzie :)
Bardziej krucho drożdżowe niż pulchne - precelki :) Trochę ciężkawe, pysznie orzechowe z aromatem skórki cytrynowej i z nuta cynamonu. Do kawy idealne!




Składniki:
  • 600 g mąki
  • 30 g świeżych drożdży
  • 100 g masła
  • 150 g posiekanych orzechów laskowych
  • 1/2 letniego mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 280 g cukru
  • 2 jajka 
  • 1 żółtko
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • szczypta soli


W mleku rozpuścić drożdże z łyżką cukru i mąki. Odstawić do wyrośnięcia. Masło stopić, odstawić do ostygnięcia. Mąkę przesiać do miski z solą, dodać cukier, jajka, żółtko, skórkę z cytryny, ekstrakt z wanilii, przestudzone masło i wyrośnięte drożdże. Wyrabiać ciasto mikserem z końcówkami w kształcie litery "S" przez 5 minut, następnie dodać orzechy. Wyrabiać kolejne 10 minut do uzyskania jednolitego i gładkiego ciasta. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 60 minut.
Po tym czasie ciasto podzielić na porcje po ok. 90 g, każda z nich zrolować na wałki ciasta o średnicy 1 cm. Uformować precelki, zakręcając końce wałka do środka.


Ułożyć na blasze, odstawić na czas nagrzewania piekarnika. Piec w temperaturze 190 stopni C przez ok. 20 minut. Po upieczeniu obtoczyć w cukrze pudrze wymieszanym z cynamonem (ok 1 szklanki cukru pudru i 1 łyżeczka cynamonu).


SMACZNEGO :)





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty