Mazurek kokosowy z wiśniami na czekoladowym spodzie

Od dwóch dni na mojej prawej łopatce widnieje tygrys. Jest piękny, uwielbiam go! :) Tygrysy zawsze mnie fascynowały i intrygowały, ale jakiś czas temu moja miłość do tygrysich istot szczególnie się nasiliła. Są piękne, silne, terytorialne, mimo to są raczej indywidualistami chodzącymi własnymi ścieżkami.To nie była przypadkowa fascynacja. W brzuchu wierciło mi od samego patrzenia na wizerunek tygrysa, a po wczytaniu się w symbolikę okazało się, że mamy sporo wspólnego, a w horoskopie chińskim tygrys jest moim znakiem. I tak odezwała się we mnie moja tygrysia część :) Tygrys to moc, pasja i śmiałość. Pasji i mocy mi nie brakuje, ale ze śmiałością bywa różnie. To niesamowite uczucie mieć swojego tygrysa! :)
Jeśli będziecie mieli ochotę zrobić sobie tatuaż w trójmieście polecam oddać się w ręce
Adama, to świetny profesjonalista i człowiek. Od samego wykonania szkicu tatuażu po wskazówki na temat pielęgnacji podchodzi z należytą uważnością, a w trakcie wykonania tatuażu zagaduje ma tyle umiejętnie, ze łatwo zapomnieć o dyskomforcie ;)
A teraz o mazurku... ;)W tym mazurku wszystko mi pasuję. Czekoladowy spód, wilgotna masa śmietankowo - kokosowa, kwaskowate wiśnie i czekolada z subtelną nutą rumu.  



Składniki na kruchy spód:
  • 250 g mąki
  • 50 g startej gorzkiej czekolady
  • 100 g masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 2 - 3 łyżki kwaśnej śmietany 


Masa kokosowa:
  • 220 g wiórków kokosowych
  • 300 ml słodkiej śmietany 12%
  • 100 g cukru

Wierzch:
  • 1 i 1/2 szklanki wiśni (z kompotu lub mrożonych)
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 łyżka rumu



Mąkę przesiać do miski, dodać startą czekoladę, pokrojone w kawałki masło, żółtko, cukier i śmietanę. Całość szybko zagnieść na jednolitą masę. Formę (ok. 21 x 37 cm) wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Ciasto rozwałkować na prostokąt wielkości blachy odkładając trochę ciasta do przygotowania brzegów mazurka.  Dno formy wyłożyć ciastem,  z odłożonego ciasta uformować brzegi mazurka. Ciasto ponakłuwać widelcem. Piec w temperaturze 180 stopni C prze ok. 25 minut.
Mleko zagotować z cukrem. Dodać kokos i gotować ok. 5 minut na małym ogniu często mieszając, by wiórki nie przywarły do dna. Masę kokosową rozprowadzić na przestudzonym spodzie.
Na wierzch masy rozłożyć odsączone wiśnie. Czekoladę rozpuścić razem ze śmietanę, zdjąć z ognia, dodać rum i wymieszać (jeśli czekolada będzie zbyt gęsta, dodać jeszcze odrobinę śmietany i rozmieszać). Czekoladą ozdobić wierzch mazurka. Schłodzić w lodówce ok. 2 godzin.



SMACZNEGO :)



Komentarze

Popularne posty