Babeczki sernikowe z wiśniami i cynamonową kruszonką

Mogłam dziś sobie pozwolić dłużej, więcej porządzić w kuchni. Ostatnio takie momenty stają się rzadsze. Tęsknie. Kuchnia to moje królestwo, oaza i sposób na życie, a czasem przeżycie. Wyczarowałam, zaczarowałam i okrzyknęłam siebie czarownicą ;) Złudzeniem okazał się fakt, że w lodówce jest tak niewiele, bo w lodówce i w śpiżarni było na tyle, żeby powstały babeczki sernikowe z wiśniami i cynamonową kruszonką. Kiedy po 10 minutach bycia babeczek w piekarniku ujrzałam wtopioną w masę serową kruszonkę nie wyglądająca już jak kruszonka - zwątpiłam w swoje czary. Na krótko, dziś musiało się udać ;) Zachwyciłam się tymi babeczkami! Cynamonowe ciasto z kwaskowatymi wiśniami, wilgotną masą sernikową i cynamonową kruszonką tworzą oazę pyszności :) Nie pomyślałam o tym, że cynamon tak dobrze może się zgrać z wiśniami. Ah ;)



Składniki na ciasto:
  • 1/3 kostki miękkiego masła (kostka 250 g)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu

Masa sernikowa:
  • 250 g twarogu śmietankowego
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 szklanka wiśni bez pestek (z niesłodzonego kompotu, mrożonych lub świeżych)

Kruszonka:
  • 1/2 szklanki mąki
  • 40 g masła
  • 3 i 1/2 łyżki brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu



Twaróg śmietankowy, jajko i cukier zmiksować na jednolita, gładką masę. Wmieszać w nią odsączone wiśnie i odstawić.

Składniki kruszonki połączyć zagniatając palcami do uzyskania konsystencji kruszonki. Na czas przygotowania ciasta włożyć kruszonkę do lodówki.


Mąkę przesiać i wymieszać z cynamonem i proszkiem do pieczenia. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Po kolei wbijać jajka za każdym razem dokładnie miksując, zmniejszyć obroty, wlać mleko i ponownie zmiksować. Ciągle miksując małymi porcjami dodawać mieszankę mączną. Dokładnie połączyć. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, każdą z nich napełnić do 2/3 wysokości. Łyżeczką odgarnąć lekko ciasto, formując wgłębienie. Wlać w nie porcję masy serowej. Na końcu posypać kruszonką. Piec w temperaturze 180 stopni C przez 30 -
35 minut.


SMACZNEGO :)

Źródło: http://www.chef-in-training.com

Komentarze

Popularne posty