Kruche migdałowe rogaliki

Aura za oknem może nie specjalnie oddaje pierwszy dzień wiosny, ale ale... ja swoich postanowień nie odpuściłam. Zgodnie z planem wszczęłam wiosenne porządki i wyprowadziłam swoje ciało na jogging :) Zaliczyłam trochę poślizgów, upadku na szczęście nie, a najważniejsze to, to, że podniosłam poziom endorfin ;)
Fazy na pieczenie muffinek dobijają do mnie falowo, ostatnio jednak pojawiła się nowa faza - ciasteczkowa. Obie te fazy łączy jedna sprawa. Sprawa czasu. I muffinki i ciasteczka robi się szybko. A te rogaliki? Cóż wyszły rewelacyjne! Kruche, a wręcz sypkie. Maślano - waniliowe z migdałami. Sprawdźcie sami :)




Składniki:

  • 100 g mielonych migdałów
  • 200 g mąki
  • 200 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki pasty z wanilii


Mąkę przesiać do miski połączyć ze zmielonymi migdałami i cukrem pudrem. Dodać masło i pastę z wanilii. Szybko i energicznie zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i wstawić na 1 godzinę do lodówki. Z ciasta formować wałeczki o długości ok 6 cm i grubości ok 1 cm ze zwężającymi się końcami, kształtować z nich rogaliki (w środku grubsze, na końcu cieńsze). Układać w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni C przez ok. 12 - 15 minut. Przestudzić na blasze. Posypać cukrem pudrem.


SMACZNEGO :)

Źródło: Kuchnia Polska.

Komentarze

Popularne posty