Tarta z czereśniami i miętowym pesto

I cóż Wam mogę rzec... większą część zdjęć do tego wpisu straciłam. Chwila nieuwagi, karta spadła na ziemię i się otworzyła. W tej jednej krótkiej chwili zagubiła się kosteczka odpowiedzialna za zapisywanie zdjęć, ale też część zdjęć, które robiłam "przed chwilą" wchłonęła bezpowrotnie. I wszystko było by ok, gdybym zauważyła owy proceder zniknięcia od razu. Nie, nie sprawdziłam tego. Ku mej radości Brat pożyczył mi karę bym mogła fotografować kolejną słodkość i... nie sprawdziłam. Dopiero dziś chcąc się z Wami podzielić tartą z czereśniami ziemia się pode mną zatrzęsła, a przez głowę przeleciały czarne chmury. Bardzo szybko przeleciały na szczęście. Chwilę później zastąpiły je obłoczki nadziei, bo przecież 10 zdjęć zostało 😊 Oj czuwa nade mną mój anioł, czuwa 😇 
Ujęcia są jakie każdy widzi, ale najważniejsze jest to, że tarta jest pyszna! Kruchy orkiszowy spód, orzeźwiająca mięta, delikatny krem na bazie mascarpone i całe mnóstwo czereśni 🍒 Cudowna, letnia, orzeźwiająca! 😍


Kruchy spód:

  • 180 g masła
  • 1 1 1/4 szklanki mąki orkiszowej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki chłodnej wody

Pesto:

  • 20 g liści mięty
  • 1 łyżka oleju kokosowego
Masa:
  • 350 ml schłodzonej śmietany 36%
  • 250 g serka mascarpone
  • 3 - 4 łyżki drobnego cukru z prawdziwą wanilią
  • 750 g świeżych czereśni
Składniki na kruchy spód umieścić w misce i zagnieść energicznie (jeśli będzie zbyt suche dodać odrobinę wody, a jeśli zbyt lepkie mąki), uformować kulę, owinąć w folię i włożyć na min. 30 minut do lodówki. Formę do tarty o średnicy 26 -28 cm wysmarować dokładnie masłem i oprószyć mąką.
Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć w formie. Ciasto ponakłuwać widelcem. Na wylepione ciasto wyłożyć folię aluminiową obsypaną ryżem i piec w temperaturze 190 stopni przez 10 minut, po czym zdjąć folię z ryżem i piec kolejne 5 - 10 minut aż spód się zarumieni. Spód przestudzić.   
Czereśnie umyć i wypestkować (część zostawić w całości). 
Śmietanę kremówkę ubić z cukrem, następnie dodać serek mascarpone i delikatnie połączyć. 
Olej kokosowy przełożyć do miski, umieścić ją nad naczyniem z gorącą wodą tak by nabrał płynnej konsystencji. Dodać liście mięty i zmiksować. Miętowe pesto rozprowadzić delikatnie na spodzie tarty (warstwa będzie bardzo cienka). Wyłożyć masę z mascarpone, a na nią wypestkowane i całe czereśnie. Na koniec udekorować listkami mięty.
Można również dosłodzić tartę oprószając ja cukrem pudrem.

SMACZNEGO 😊


Komentarze

  1. Sam wygląd już jest bardzo apetyczny i zakładam, że również tak samo te desery smakują. Bardzo fajne przepisy są na stronie https://basiazsercem.pl/ gdzie wiem, że znajdę za każdym razem coś nowego jeżeli chodzi o moje ulubione wypieki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty