Włoskie ciasto czekoladowe

Bajecznie kremowe wręcz aksamitne. Z całą mocą czekolady w czekoladzie. Właściwie to nie wiem czy to bardziej, ciasto czy krem...Wyjątkowe, cudowne. Rozpływam się na samą myśl... :)




Składniki:
  • 200 g czekolady deserowej
  • 100 g masła
  • 4 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 175 g cukru
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 2 czubate łyżki mąki tortowej
  • 3 - 4 łyżki koniaku
  • cukier puder



Masło rozpuścić z czekoladą w kąpieli wodnej. Gdy masa lekko ostygnie dodać cukier i kolejno żółtka za każdym razem dokładnie miksując. Dalej miksując dodać cukier z wanilią, koniak i mąkę. Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie połączyć z resztą składników mieszając od dołu do góry, aż powstanie gładka i jednolita masa. Tortownice (22 cm) wysmarować masłem i oprószyć mąką lub wyłożyć papierem do pieczenia. Masę przelać do tortownicy. Piec 25 minut w temperaturze 180 stopni C. Przestudzić. Posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO :)


Źródło: Cristina Bottari, MammaMia

Komentarze

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladowe ciasta to mój konik i bardzo często je piekę. Ostatnio trochę nie mam czasu na pieczenie więc stawiam tylko na szybkie przepisy. Mój ulubiony to https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-klasyczne-ciastka-czekoladowe/ Muszę przyznać, że jeszcze nigdy mnie nie zawiódł, jest niesamowicie czekoladowe i banalne w przygotowaniu, serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty