Szafranowy kurczak z pomodorami i miodem

Nie dalej jak tydzień temu dostałam obłędną herbatę, która oszołomiła mnie swoim smakiem i aromatem. "Shakespeare in Love" tak brzmi jej nazwa, a przyczyną jej smaku jest kiwi, lawenda i szafran. Owszem miałam okazję już smakować szafran w kuchni, ale do tej pory jego zapach nie był dla mnie tak oczywisty i zachwycający. Teraz za każdym razem kiedy parzę tę herbatę jest w moim zasięgu.
Podobnie było podczas przyrządzania tego kurczaka. Zapach szafranu otulił nie tylko przestrzeń kuchni, ale i domu. A moja radość podczas przyrządzania kurczaka z szafranem sięgała sufitu. I słusznie. Mięso kurczaka jest kruche i soczyste, a kompozycja smaków powoduje we mnie euforię. Pomidory, słodycz miodu, aromat szafranu i ledwie dostrzegalne szczypanie imbiru... :) Tego się nie da opisać, trzeba spróbować. Na długo zapamiętam ten smak :)




Składniki:
  • kurczak pokrojony w ćwiartki lub 6 udek z kurczaka
  • 3 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 duża cebula
  • 1 kg pomidorów
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki nitek szafranu
  • 2 łyżki miodu
  • 50 g blanszowanych migdałów
  • sól, pieprz



Cebulę zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w drobną kostkę.
 W dużym rondlu rozgrzać umieścić olej, pomidory, startą cebulę, doprawić cynamonem, imbirem, szafranem, solą i pieprzem. Całość zamieszać. Rozłożyć części kurczaka i dusić przez 1 godzinę, odwracając co jakiś czas kawałki kurczaka.
Kawałki kurczaka wyjąć z garnka. Zwiększyć ogień i gotować dalej sos, aż uzyska gęstą konsystencję. Mieszać sos by nie przywarł do garnka. Wmieszać miód i z powrotem dodać kawałki mięsa. Całość podgrzać.
Na rozgrzanej patelni z łyżką oleju prażyć przez chwilę migdały, aż będą lekko złote. Kurczaka podawać z sosem oprószonego migdałami.


SMACZNEGO :)


Źródło: C. Roden, Łatwa kuchnia śródziemnomorska.

Komentarze

Popularne posty