"Rudy" makaron

Pomysł na ten makaron pojawił się, że tak powiem "od czapy". Chodziłam po domu nie wiedząc co zrobić. Przejrzałam szafki, sprawdziłam zawartość produktów i padło na morele suszone. Co dalej...? Inspiracji poszukałam w kolorze pomarańczowym. Dołączyła marchewka, dawno nie używana (a bardzo lubiana) przyprawa curry i... voilà :) Przyznaje. Obawiałam się cóż z tego połączenia wyniknie. Wyszło zaskakująco smacznie i ładnie. Słodycz marchewki, świetnie łączy się z nutą tymianku. Kurczak w curry jako element wyrazisty nadaje charakteru przełamując słodycz marchewki. Za to morele wprowadzają jakże ciekawą odrobiną ekstrawagancji. Na zdjęciu jeszcze bez "namoczenia" w winie, bo taka była pierwotna wersja. Morele okazały się zbyt suchawe do całości, więc poddałam je korekcie mocząc w białym winie. Jest pysznie i nietuzinkowo :)




Składniki:
  • 400 g makaronu
  • 300 g gotowanej marchwi
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżki sezamu + do posypania
  • 1 płaska łyżeczka tymianku
  • pierś z kurczaka
  • 100 g suszonych moreli
  • białe wino (ok. 1/3 szklanki)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • curry
  • sól, pieprz




Morele pokroić w paski. Zalać winem i odstawić na min. 3 godziny. Kurczaka pokroić w większą kostkę. Doprawić ok. 1 łyżeczką curry, solą, pieprzem i za lać 1 łyżką oliwy. Całość zamieszać ręką, żeby przyprawy przywarły do kawałków kurczaka. Odstawić na min. 1 godzinę.
Marchew, 2 łyżki sezamu, 1 łyżkę oliwy z oliwek, sos sojowy, sól, pieprz i 1/2 łyżeczki suszonego tymianku zmiksować w blenderze na jednolitą masę.
Kurczaka obsmażyć na patelni na złoty kolor.
Makaron ugotować al dente, odcedzić. "Pesto" z marchewki wymieszać z gorącym makaronem.
Porcję makaronu nałożyć na talerz, przybrać kawałkami kurczaka, odcedzonymi morelami i posypać sezamem.


SMACZNEGO :)






Komentarze

Popularne posty