Sałatka z kuskusem

Rano spiekłam się na słońcu, a nie dalej jak pół godziny temu wybrałam na spacer w deszczu. Początek spaceru był całkiem przyjemny, deszcz delikatny, wiosenny. Pod skórą czułam już lato :) Chwila delikatnego deszczu okazała się krótka, zbyt krótka. Rozpadało się, a ja? No cóż... wróciłam uśmiechnięta, choć a przemoknięta. I tylko włosy pod czapką częściowo okazały się suche ;)
Na takie ciepłe dni jak dziś sprawdzają się lekkie i świeże posiłki i muszę Wam powiedzieć, że ta sałatka jest idealna  pod tym względem :) Pierwszy raz mam do czynienia z kuskusem, w smaku to coś pomiędzy makaronem, a kaszą. Przygotowuje się go błyskawicznie i chociażby z tego względu będę do niego wracać. Sałatka jest łagodna i świeża, nie tylko dzięki warzywom, ale swój nie mały udział ma tu mięta, pietruszka i sok z cytryny. Jest smacznie - polecam :)





Składniki:
  • 250 g kuskusu
  • 300 ml zimnej wody
  • sok z 1 - 1 i 1/2 cytryny (do smaku)
  • 6 łyżek oliwy extra virgin
  • 3 twarde średniej wielkości pomidory
  • 1 ogórek świeży
  • 18 oliwek bez pestek czarnych lub zielonych
  • 8 cebulek dymek
  • 4 łyżki poszatkowanej świeżej natki pietruszki
  • kilka listków świeżej mięty
  • sól, pieprz



Kuskus wsypać do dużej miski, zalać wodą, wymieszać. Pozostawić na 20 minut, aż kasza wchłonie wodę. Kaszę rozdrobnić palcami. Warzywa umyć. Pomidory pokroić w dużą kostkę, ogórka obrać i pokroić w małą kostkę. Miętę posiekać, oliwki i dymkę pokroić. Wszystkie składniki dodać do kaszy i wymieszać. Przygotować sos łącząc sok z cytryny, oliwę z oliwek, sól i pieprz. Całość wlać do kaszy i pozostawić na 30 minut, aż kasz wchłonie sos a składniki się "przegryzą".


SMACZNEGO :)

Źródło: C. Roden. Łatwa kuchnia śródziemnomorska.

Komentarze

Popularne posty