Babka marmurkowa, limonkowa z makiem

Pojechała, wyjechała. Asia, moja przyjacielska dusza. Miesza mi się smutek z radością. Już dawno chciała wyjechać, a teraz wszystkie znaki na ziemi i niebie sprzyjały realizacji. Mam nadzieję, że będzie jej tam dobrze. Bo Asia jest jak Mały Książe, dobrze się czuje wśród róż :) A tu... jakby zabrakło dla niej róż. Odprowadzam ją sercem, już tęsknie. Jedno szczęście, że świat nie jest taki duży, a ja uwielbiam podróże. A w tym przypadku pretekst jest wyjątkowy. Asiu, Netherlands, see you soon! :)

Babka na ciepłe dni z limonkowym orzeźwieniem. Wilgotna i gęsta. Sama w sobie subtelnie słodka, dosładza ja solidna warstwa lukru, przełamana rześkim smakiem limonki. Jak dla mnie maku mogło być ciut mniej, ale sami zadecydujcie. Proszku do pieczenia jest dość sporo, dlatego żeby zniwelować jego posmak warto dać odrobinę alkoholu (wódki lub octu).




Składniki:

  • 250 g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 400 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia z lekką górką
  • 1 łyżka wódki
  • 1 szklanka śmietany 18 %
  •  sok i skórka otarta z 2 limonek
  • 250 g maku
  • 2 - 3 łyżki likieru pomarańczowego


Lukier:

  • sok z 1 limonki
  • cukier puder u mnie ok. 300 g 



Śmietanę ubić. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Masło utrzeć na wysokich obrotach z cukrem i solą, dodawać kolejno po jednym jajku ciągle ucierając.Zmniejszyć obroty, stopniowo dodawać mąkę. Wlać bitą śmietanę, wódkę i zmiksować na jednolita, gładką masę. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej porcji dodać likier pomarańczowy i mak, połączyć. Do drugiej sok i otarte skórki z limonki, również połączyć.

Formę do babki wysmarować masłem i oprószyć mąką lub kaszą manną. Na dno formy wlać masę makową, a na nią ciasto z limonka. Spiralnym ruchem przeciągnąć widelcem, aby powstał marmurek.
Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.
Upieczoną babkę wyjąć z piekarnika, przestudzić. Odwrócić formę i "wyrzucić" babkę na deskę.
Przygotować lukier. Wyciśnięty sok z limonki wlać do miseczki, dodawać cukier puder małymi partiami mieszając przy tym, aż utworzy jednolita białą masę. Lekko ciepła babkę polać lukrem.


SMACZNEGO :)

Źródło: Wielka księga ciast.

Komentarze

  1. Wiedziałam, że długo nie wytrzymasz! ;* Mówiłam już, że uwielbiam Twoje zdjęcia? Cudowności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe i miałaś rację ;) Może kiedyś coś wspominałaś ;) ale raz kolejny cieszę się, że Ci się podobają ;*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty