Ciastka "szachownica"

Kawę to już piję w ilościach hektolitrów, przynajmniej takie mam wrażenie. 1, 2, 3... rano po przebudzeniu i wieczorem przed zaśnięciem. Nie jestem pewna czy pomaga mi jako napój czy raczej świadomość i ten charakterystyczny smak... Papierów mi przybywa, a to do przejrzenia, to do nauczenia. Dzień mija, noc się kończy, a ja wstaję z poczuciem, że dobrze byłoby zrobić więcej niż wczoraj. Różnie z tym bywa ;) 

Czekoladowo - waniliowa szachownica wodząca na pokuszenie i to skutecznie :) Ciasteczka kruche jak należy, smaczne przynajmniej tak jak wyglądają :)



Składniki:
  • 175 g miękkiego masła
  • 6 łyżek cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 250 g mąki
  • 50 g czekolady deserowej



Masło utrzeć z cukrem na gładką i puszystą masę. Wlać ekstrakt waniliowy, wsypać mąkę i zagnieść ciasto rękami (w razie potrzeby dodać odrobinę mąki). Podzielić ciasto na dwie równe części.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, połączyć z połową ciasta dokładnie zagniatając (w razie potrzeby również dodać trochę mąki). Obie części ciasta owinąć folią i schładzać 30 minut w lodówce.
Porcję ciasta rozwałkować na dwa prostokąty tej samej wielkości (20 x 8 cm). Jeden kawałek ciasta nakryć drugim. Przekroić wzdłuż na pół i przewrócić jeden kawałek tak części ciasta stworzyły szachownicę. Ciasto pokroić w plastry o grubości ok. 0,5 cm i układać płasko na wysmarowanej i wyłożonej papierem blasze. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15 minut. Ciastka przestudzić na kratce.


SMACZNEGO :)


Źródło: Czekolada. Łatwe i przepyszne przepisy krok po kroku.

Komentarze

Popularne posty