Włoskie ciasto z ricottą

Przecieram oczy. Soczewki mnie drażnią. Mobilizuje siły, żeby skończyć co zaczęłam. Przyjęłam dziś na klatę ze dwa rozczarowania. Zbieram myśli, łatwe to to nie jest, ale nikt nie obiecywał... przecież.
Delikatna i kremowa masa z ricotty, muskająca cytrynowym smakiem między kruchą górą i dołem. To ciasto, które odciąża po długiej zimie lekkością i świeżością :).




Składniki na kruche ciasto:

  • 300 g mąki
  • 200 g cukru
  • 3 żółtka
  • 200 g masła
  • 1 kieliszek koniaku
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • szczypta soli

Nadzienie:
  • 500 g ricotty
  • 200 cukru
  • 3 jajka (żółtka i białka osobno)
  • 50 g kandyzowanej skórki z cytryny (zastąpiłam skórką otartą z 1 cytryny i sokiem z 1/2 cytryny)


Mąkę zagnieść z masłem, 3 żółtkami, cukrem, skórką z cytryny koniakiem i solą. Ciasto wyrabiać aż będzie jednolite i miękkie. Odstawić na 1 godzinę.
Rozwałkować na grubość ok. 1/2 cm wyciąć kolo o średnicy tortownicy (u mnie 23 cm). Resztą ciasta wylepić dno ciasta. 
Ricottę, cukier i żółtka wymieszać trzepaczką. Pianę z białek ubić na sztywno, wmieszać w masę z ricotty. )Na spód z ciasta wylać krem z ricotty, na wierzch położyć wykrojony płat ciasta (ponakłuwany widelcem).
Piec w temperaturze 200 stopni C przez 35 - 40 minut.



SMACZNEGO :)

Źródło:

Komentarze

Popularne posty