Rafaello z karmelem

Rzeczywiście mam słabość do ciast inspirowanych słynnymi batonikami czy pralinkami ;) Może nie zawsze smakują podobnie do oryginału, ale nie pamiętam, żeby mnie któreś rozczarowało. Tym razem zostało stworzone z myślą o Agnieszce, musiałam się jakoś wkupić w łaski, po tym jak nie podzieliłam się milky wayem. I chyba mi się udało ;) A ciasto? Przepyszne :) Chrupiące migdały, kokos w kremowej masie z białą czekoladą smakują niczym rafaello, dodatkowo karmel i lekki biszkopt. Pokusa dla nie jednego wielbiciela słodyczy :) 




Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Tortownicę o średnicy 26 cm wysmarować masłem. Żółtka utrzeć z cukrami na puszystą masę. Białka ubić na sztywną pianę, połączyć z żółtkami. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, następnie delikatnie wmieszać ją w puszystą masę. Ciasto przelać do formy, piec przez 30 minut w 180 stopniach C. Po upieczeniu przestudzić i ściąć wierzch ciasta ok. 1 cm.


Krem:
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego gotowanego przez 3 godziny lub gotowej masy kajmakowej
  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 200 g dobrej jakości białej czekolady
  • 3 opakowania zagęszczacza do śmietany lub 2 śnieżki w proszku
  • 100 g kokosu
  • 100 g płatków migdałowych


Białą czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, połączyć z 3 łyżkami śmietany. Resztę śmietany ubić z zagęszczaczami do śmietany lub śnieżka, dodać przestudzoną czekoladę, połączyć. Na koniec wsypać wiórki kokosowe i płatki migdałowe, delikatnie wymieszać.
Karmel rozprowadzić na biszkopcie, a na nim masę rafaello. Chłodzić w lodówce minimum 4 godziny.




SMACZNEGO :)


Komentarze

  1. absolutnie cudowne!
    ale tak nieziemsko słodkie, że nawet taki łasuch jak ja nie był w stanie zjeść naraz więcej niż jeden kawałek. zresztą, przyjemność trzeba sobie dozować ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty