Muffiny waniliowe z porzeczkami i kokosową kruszonką


Porzeczki, ah porzeczki 😊 Mam z nimi przyjemne wspomnienia - kojarzą mi się z wakacjami u babci i koglem moglem przez babcie robionym. Porzeczki zbieraliśmy wspólnie. Wszyscy z pokolenia wnuków, jak nas wiele na ten czas u babci było wychodziliśmy na ich zrywanie. Każdy dostawał swój przydział w postaci krzaka do obrywania i miski. A po zakończonej pracy babcia lub ciocia robiły kogel mogel 😋 Lubiłam zrywać białe, wydawały mi się wyjątkowe..
Tymczasem tegoroczne porzeczki już pięknie się zaczerwieniły. Nie wszystkie jeszcze dobrze smakują, ale te wystawione wyżej na słońce okazały się cennym materiałem na muffinki. 
Śmiem twierdzić, że można się w nich zakochać 😍 Smakują bajecznie! Kwaskowata porzeczka doskonale równoważy się ze słodyczą kokosowej kruszonki i miękkim waniliowym środkiem. 
Czy jest ktoś kto się oprze miękkim, najeżonym porzeczkami muffinkom z chrupiącym kruszonkowym kapeluszem? 😏



Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 120 g cukru
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 i 1/2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 220 g czerwonych porzeczek

Kruszonka:
  • 50 g masła
  • 60 g mąki
  • 4 łyżki kokosu
  • 60 g cukru

W jednej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia oraz sodę, a w drugiej mokre: olej, jajka, serek homogenizowany i ekstrakt waniliowy. Składniki obu naczyń połączyć. Dodać porzeczki, delikatnie i krótko wymieszać. Ciasto nałożyć do foremek na muffinki do 3/4 wysokości.
Masło rozetrzeć dłońmi z mąką, kokosem i cukrem tak, aby powstała kruszonka (w razie potrzeby dodać odrobinę mąki). Wierzch muffinek obsypać dość obficie kruszonką. Piec w temperaturze 180 stopni C na złoty kolor przez ok. 25 minut.


SMACZNEGO 😊


Komentarze

  1. One są przeprzepyszne:) Dziękuję za miły dzień!:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuje :* Widzimy się po powrocie :)

      Usuń
  2. Już nie mogę się doczekać:) Powodzenia. 3mam kciuki!! :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty