Serowe ciasteczka Oreo (Cookies Oreo Cheesecake)

Mój brat kiedy dowiedział się cóż w sobie mają te ciastka mówi do mnie z zaciekawieniem "to Ty kupujesz ciasteczka, żeby zrobić ciasteczka?". "A owszem, bo to są takie serniczki z ciastkami Oreo w podręcznej postaci", odpowiedziałam :) I rzeczywiście mają strukturę sernikową, jednak sam smak twarogu łatwiej było wyczuć dzień po upieczeniu.Ciastka mają chrupiące brzegi i miękki środek. A w owym miękkim środku znajdziecie też kawałki czekolady :) Smakowały baaaardzo!



Składniki:
  • 125 g masła
  • 110 g twarogu śmietankowego (użyłam zwykłego zmielonego 2 - krotnie i dodałam 2 łyżki śmietany 18% )
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka mąki
  • 100 g groszków czekoladowych lub posiekanej czekolady
  • ok. 120 g drobno pokruszonych ciastek Oreo




W misce utrzeć masło z twarogiem na średnich obrotach na gładką i jednolita masę.
Dodać cukier i ekstrakt waniliowy dalej ucierając, aż składniki będą dobrze połączone. Dodać mąkę i wymieszać miksując niski obrotach. Wsypać groszki czekoladowe i wmieszać je delikatnie łyżką.
Pokruszone ciastka oreo umieścić w niewielkiej misce. Blachę wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto serowe nakładać łyżką i umieszczając w misce z ciasteczkami oreo, obtoczyć w ciasteczkach i układać na blasze formując krążki o grubości ok. 1 cm.
Piec ok. 15 minut, aż krawędzie nabiorą złotej barwy a wierzch będzie lekko bufiasty. Studzić na kratce.


SMACZNEGO :)

Źródło: www.browneyedbaker.com

Komentarze

Popularne posty