Krem z buraków z imbirem na mleczku kokosowym

Pierwszy raz w życiu mym stan chorobowy trwał u mnie dwa tygodnie. Dwa długie tygodnie. Dziś nastał pierwszy dzień kiedy w mej głowie panuje olbrzymia ulga, myśli przepływają spokojniej, a stan irytacji wynikający ze zmęczenia i choroby oddala się coraz bardziej. Od tygodnia o tym marzyłam...😍 czasami tak niewiele potrzeba by docenić zwyczajność 😇 
W tak zwanym międzyczasie chorobowym kiedy moim największym marzeniem był sen i powrót do zdrowia odnalazłam w sobie odrobinę mocy by stworzyć kolejną zupę z buraków. Krem, któremu mocy i pikantności nadaje imbir, z kolei mleczko kokosowe daje wrażenie lekkiej słodyczy.
Zupę posypałam suszonym tymiankiem, który nadał świeżości. Kolejnego dnia przetestowałam wersję ze świeżą pietruszkę sprawdziła się równie dobrze.


Składniki:
  • 1,25 l bulionu warzywnego
  • 500 g buraków
  • 3 średniej wielkości ziemniaki
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 1 średniej wielkości cebula
  • ok.2 cm świeżego imbiru
  • sól (użyłam himalajskiej), pieprz
  • 250 ml mleczka kokosowego

Cebulę pokroić w piórka. Imbir obrać i przekroić wzdłuż na dwie części. Cebulę podsmażyć na maśle klarowanym lub oleju, posypać brązowym cukrem po chwili dodać imbir i smażyć razem do momentu aż cebula zacznie się rumienić. Cebule z imbirem dodać do gotującego się bulionu. 
Buraki umyć, obrać, pokroić w ćwiartki i również dodać do bulionu. Po 5 minutach dodać obrane i pokrojone na mniejsze części ziemniaki.Gotować, aż buraki będą miękkie.
Następnie zmiksować zupę na krem przy pomocy blendera. Doprawić solą i pieprzem. Na koniec wlać mleczko kokosowe.
Gotowy krem podawać posypany tymiankiem lub pietruszką w towarzystwie paluszków chlebowych.


SMACZNEGO 😊


Komentarze

Popularne posty