Makaron z sosem pomidorowym, prażonymi migdałami i awokado


Nie spodziewałam się takiego efektu "wow" z prostego zdawać by się mogło dania. 
Nie ma tu nic więcej ponad sos z soczystych świeżych pomidorów, cudownie podprażone migdały, mięciutkie rozpływające się awokado i makaron na wodzie źródlanej. A może to "nic więcej ponad" jest właśnie czymś "aż"? 
Makaron jest ekologiczny z mąki żytniej. Jedząc go na samo rzeczywiście doznałam wrażenie delikatności, mimo tego, że mąka żytnia jest raczej wyrazista. Jadłam już eko makarony, ale takie dostępne w okolicznych sieciówkach. Pewnie nie zauważyłabym różnicy, gdyby w moje ręce nie wpadł właśnie ten makaron. Makaron z rodzinnej wytwórni i to polskiej! Polskie produkty uwielbiam, wzbudzają we mnie kulinarny patriotyzm, rozbudzają też swego rodzaju nostalgię połączoną z dumą. Nie zagwarantuje Wam, że ten makaron jest kwintesencją dania, ale dwie rzeczy są pewne: jest warty polecenia i razem z sosem,migdałami i awokado stworzył według mnie tak cudowną kompozycję, że aż się zdziwiłam się smakiem degustując pierwszy kęs... i mimo tego, że to danie serwowałam już ponad tydzień temu wciąż pamiętam wrażenie, jakie na mnie zrobiło :)
Może i tym razem siła tkwi w prostocie ;)




Składniki:

  • 300 g makaronu żytniego jasnego Fabijańscy
  • 1,2 kg świeżych dojrzałych pomidorów
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek
  • 1 duże dojrzałe awokado
  • 100 g prażonych grubo zmielonych migdałów

Pomidory umyć, naciąć skórkę krzyżykiem, sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki. Pokroić na mniejsze kawałki, umieścić w wysokim naczyniu i zblendować. Oliwę rozgrzać na patelni. Czosnek przecisnąć przez praskę, podsmażyć na oliwie i dodać mus pomidorowy. Pomidory smażyć do zagęszczenia sosu (ok.1 godziny), na koniec doprawić solą i pieprzem.
Awokado obrać, pokroić w słupki.
Ugotować makaron w ok 5 litrach osolonej wody ok 7 minut. W trakcie gotowania nie mieszać makaronu. Ugotowany makaron odcedzić, przelać zimną wodą i podawać z sosem,następnie posypać prażonymi migdałami, a na końcu ułożyć awokado,


SMACZNEGO :)


Komentarze

Popularne posty