Cukinia faszerowana mięsem mielonym i papryką


No i wywiało mnie.. do Wisły. Wyklęłam ją już na milion sposobów idąc kamienistą drogą z dwoma torbami raz w górę, a raz w dół. Mokra, spocona dotarłam na bazę. Na szczęście to, co niewygodne i uciążliwe szybko wywiewa z pamięci. Chyba ze dwa lata minęły odkąd ostatni raz byłam w górach... zapomniałam jak potrafią chwytać za serce :) A teraz między zaganianiem dzieci do łóżek znajduje chwilę na wystukanie zaległych postów. Moje kuchenne rewolucje zostają zawieszone na sierpień, dłużej nie.
Tymczasem cukinia, której czas już trwa. Delikatna, mięciutka i soczysta wypełniona wyrazistym mięsem doprawionym czosnkiem i czarnuszką. Tak jakby w klimatach tureckich smaków ;) Pod pierzynką papryki i żółtego sera stanowi przy pierwszym wrażeniu lekkie, ale jak się okazuje chwilę później sycące danie. 



Składniki:
  • 3 - 4 średniej wielkości cukinie
  • 600 g mięsa mielonego
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka czarnuszki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 1 i 1/2 szklanki startego sera cheddar
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz



Mięso mielone zagnieść rękoma z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, pietruszką i czarnuszką. Doprawić solą i pieprzem. Odstawić na ok. 30 minut, żeby składniki się przegryzły.
Cukinie umyć, następnie odciąć końce i przekroić wzdłuż na dwie części. Łyżką wydrążyć miąższ. Wydrążoną cukinie posypać solą i posmarować oliwą. Czerwoną paprykę pokroić w kostkę.
Mięso mielone ściąć (nie smażyć) na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy. Podsmażonym mięsem napełnić cukinie, ułożyć w naczyniu do zapiekania i posypać pokrojoną papryką. Piec w temperaturze 200 stopni C przez 30 minut, następnie posypać startym żółtym serem. Zapiekać kolejne 5 - 10 minut. Przed podaniem posypać grubo pokrojoną pietruszką. Podawać z sosem np. czosnkowym.


SMACZNEGO :)




Komentarze

Popularne posty