Pikantny krem marchewkowy

Klucze do drzwi komplet nr 3. Do mieszkanie w którym jestem trzeba użyć, aż czterech kluczy żeby się do niego dostać. Być może znaczy, że można się czuć się tu bezpiecznie. Trzy komplety, trzy mieszkania różne - nie moje. W jednym jest kot - nie mój. W drugim tuż za płotem spłoszona sunia, która wyczekuje na głaski. Ufa mi. Czasem mam wrażenie, że czeka, a kiedy słyszy stukot moich obcasów podchodzi. W trzecim najbardziej pierwotnym są dwa psy - moje. Tam jest też mój piekarnik i moje talerze. W każdym z tych miejsc jestem mile widziana, ale nie jestem u siebie. Po raz kolejny pakuje i rozpakowuje walizkę. I nie wiem czy kiedyś, gdzieś rozpakuje się na dobre.
Zupa krem z marchewki w wersji pikantnej. Zimą z pewnością przyda się rozgrzewający kubek zupy, a ta dodatkowo rozgrzeje swoją pikanterią. Mieszanina słodyczy marchewki, łagodnego jogurtu i pikantnej chili. Dla mnie połączenie idealne :) Z dodatkiem razowych grzanek polecam ją Wam :)




Składniki:

  • 800 - 900 g marchewki
  • 1 duża cebula
  • 1 średniej wielkości winne jabłko
  • 1 litr bulionu drobiowego
  • 1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki masła
  • kilka kropli tabasco (zastąpiłam papryczką chili)
  • sól, pieprz


Marchew, cebulę i jabłko obrać, pokroić w plasterki. Jabłko skropić sokiem z cytryny. W rondlu z grubym dnem stopić masło, zeszklić na nim cebulę, dodać jabłko. Smażyć chwilę, mieszając. Dalej mieszając dodać marchewkę i podsmażyć przez 3 minuty. Zalać gorącym bulionem, dodać papryczkę chili i gotować na małym ogniu pod przykryciem do momentu, aż marchew zmięknie. Zupę zmiksować, a następnie przetrzeć przez sitko. Dodać jogurt, doprawić solą i pieprzem. Przed podaniem posypać posiekaną pietruszką.



SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty