Kruche ciasteczka z nadzieniem pigwowym

  
Pigwa. Tej jesieni trafiła do nas w takiej ilości by z powodzeniem wykonać zapas marmolady :) Zimowa aura i zapas dżemu wprost namawiał do wykonania tych ciasteczek. Cudownie kruche z nutą goździków, kardamonu i cynamonu rozgrzeją nawet najbardziej zmarznięte serce. A dżem z pigwy zdobędzie je na pewno :) Szczególnie pyszne jeszcze lekko ciepłe. Z przepisu wypiekłam 15 sporych serc :)

Po dwóch latach (dziś 24.11.2013) wracam do tego przepisu. Moje mieszkanie wypełniło się przepięknym zapachem cynamonu i kardamonu. Z nostalgia przypominam sobie moje pierwsze kroki na blogu... :) Teraz jestem w zupełnie innym miejscu. Ale... mojego bloga i magię pieczenia kocham jeszcze bardziej :)



Składniki:
  • 250 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g cukru
  • 50 g mielonych migdałów
  • 1/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko
  • 125 g zimnego masła
  • 100 g dżemu pigwowego
  • cukier puder


Wymieszać sypkie składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukier, migdały i przyprawy. Dodać jajko oraz pokrojone w kawałki masło i wyrobić ciasto. Z ciasta uformować w kule, owinąć folią spożywczą  i włożyć na 30 min do lodówki. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 1/2 cm na oprószonej mąką stolnicy i wykrawać ciasteczka. W połowie z nich wykroić pośrodku otwór tego samego kształtu co ciastka lub kółka.
 Ciasteczka z otworem nałożyć na te bez i ułożyć na blaszce. Powstałe otwory wypełnić dżemem. Piec w temperaturze 175 stopni przez 15 - 25 minut (czas zależy od wielkości ciastek, moje serca były sporej wielkości, więc piekłam je 25 minut). Przestudzone ciastka posypać cukrem pudrem.


SMACZNEGO :)



Źródło: Pieczenie ciasteczek szybko i prosto. 

Komentarze

Popularne posty