Babka pomarańczowa

Lubię zapach pomarańczy, wydostający się z piekarnika. Był moment kiedy pomyślałam, że po babce pozostanie tylko zapach... wyciągnęłam pięknie wyrośniętą babkę z piekarnika, a na samym czubku zobaczyłam surowe ciasto. Szybciutko włożyłam z powrotem przykryłam folią, żeby się mocniej nie spiekła i jest 😊 Wyszła pyszna! Wyraźnie pomarańczowa, mięciutka, wilgotna i oblana czekoladą 😊 Pięknie wyrasta, a do tego prosta i szybka w wykonaniu 💗



Składniki:
  • 140 g miękkiego masła
  • 225 g mąki
  • 160 g cukru
  • 3/4 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 i 1/4 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 łyżek mleka
  • 3 duże jajka
  • otarta skórka z 1 pomarańczy


Dodatkowo:
  • 3 łyżki soku z pomarańczy
  • 50 g ciemnej czekolady
  • 25 g masła


Wszystkie składniki zmiksować na gładką i lekką masę. Formę (u mnie keksówka o wymiarach 8x23) wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Ciasto przelać do foremki. Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 50 minut do "suchego patyczka".
Upieczoną babkę polać podgrzanym sokiem. Wcześniej warto ją nakłuć, żeby sok wniknął głębiej. 
Przygotować polewę: rozpuścić masło, dodać czekoladę i mieszać do połączenia. Polać przestudzoną babkę.


SMACZNEGO 😊





Komentarze

  1. Upiekłam :) jest łatwa wykonaniu aromatyczna i smaczna, ale nie ma w przepisie ani grama cukru :) Zyskała miano ,chlebka` ale i tak czaruje aromatem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, rzeczywiście... Uzupełniam :) Swoją drogą chlebek pomarańczowy to całkiem ciekawe rozwiązanie. Cieszę się, że mimo braku słodyczy smakowała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty