Chleb cebulowy

Już od jakiegoś czasu miałam ochotę na chleb cebulowy, a po świątecznym przejedzeniu marzył mi się świeży chleb z serem... I tak oto powstał  ten przepyszny chlebek  :) Mięciutki z chrupiącą skórką i delikatną słodyczą podsmażonej cebulki. Szybko się robi, wyrasta pięknie, a smakuje jeszcze lepiej! Przepis pochodzi z tej strony - lekko zmodyfikowałam. Mam nadzieję, że i Wam posmakuje :)



Składniki (na jeden bochenek):
  • 30 dag mąki pszennej (typ 750)
  • 25 dag mąki żytniej (typ 720)
  • 300 ml letniej wody
  • 1 łyżka soli
  • 3 dag drożdży
  • 2 cebule
  • 1 łyżka cukru

Mąkę i sól wsypać do miski, wymieszać. Zrobić zaczyn: w mące zrobić dołek, wykruszyć drożdże, posypać łyżką cukru i zalać 3 - 4 łyżkami leniej wody. Przykryć ręcznikiem i odstawić do wyrośnięcia na około 15 minut w ciepłe miejsce. W tym czasie pokroić cebulę w drobną kostkę i podsmażyć na oliwie bądź oleju.
Kiedy rozczyn będzie gotowy wlać resztę wody i wsypać cebulę. Wyrobić ciasto metodą ręczną lub mikserem z końcówkami do ciasta drożdżowego. Przykryć i odstawić do podwojenia objętości (u mnie około 40 minut). Po tym czasie przełożyć do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką foremki.

 
Ponownie odstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Piec w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut, aż skórka będzie miała złoty kolor. Studzić na kratce.


SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty