Ciastka kruche z dżemem

Jak to ktoś określił "robią robotę" ;) Kruche z wyczuwalną maślaną nutą (pod warunkiem, że wykonacie je na maśle). Z dżemem truskawkowym skomponowały się znakomicie. Jeśli za szybko nie znikną, można je przechować na dłużej w szczelnej puszce. Polecam do filiżanki herbaty lub kawy. 




Składniki:

  • 70 dag mąki
  • 3 jajka
  • 125 g mała
  • 125 g margaryny
  • 32 g cukru waniliowego (1 duże lub 2 małe opakowania)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru

Do przełożenia:
  • dżem truskawkowy (ja zużyłam ok. 1,5 słoiczka)



Z podanych składników wyrobić ciasto. Następnie zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.
Ciasto wyjąć i rozwałkować na grubość ok 3 mm, w razie potrzeby posypać mąką przy wałkowaniu. Wykrawać ciasteczka, w połowie z nich wykroić dziurkę w środku (ja zrobiłam to przy pomocy dwóch różnych wielkościowo szklanek). Wykrojone krążki nakładać na pełne, układać na blasze i posmarować w środku dżemem (można też dodatkowo ułożyć na wierzchu paski z ciasta na wzór tarty - jak na zdjęciu wyżej).

Piec ok. 15 min w temperaturze 190 stopni. Ciastka powinny mieć złoty kolor.


SMACZNEGO :)

Źródło: Moje Wypieki

Komentarze

Popularne posty