Karmelowe kuleczki

Małe, słodkie z orzeszkiem w środku - karmelowe kuleczki na bazie mleka w proszku z nutą cynamonu.
Umilą świąteczny czas 💕🌲
Naprawdę smaczne, dość sycące co ma swoje plusy i minusy 😊
Jedno jest pewne - fanom mleka w proszku z pewnością przypadną do gustu😉 



Składniki (na 25 sztuk):
  • 50 g orzechów laskowych
  • 100 g wiórków kokosowych lub zmielonych na mąkę orzechów laskowych do obtoczenia (ja zużyłam 50 g)
  • 1/3 kostki masła (ok. 85 g)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią 
  • od 2 do 2,5 szklanki mleka w proszku
  • 1/2 szklanki wody


Orzechy podprażyć na suchej patelni. Kiedy wystygną obrać odchodzącą skórkę.
W garnuszku rozpuścić masło, zdjąć z palnika i wymieszać z wodą.  Do rondelka z grubym dnem wsypać cukier. Rozpuścić cukier umieszczając rondelek na średnim ogniu, aż cukier będzie płynny i brązowy. Uważać, żeby się nie przypalił.

Do karmelu dodać cynamon i cukier waniliowy oraz wodę z masłem (w tym momencie należy uważać, bo mieszanina w garnku zacznie strzelać i kipieć, a karmel stwardnieje). Całość gotujemy do momentu, aż się rozpuści, a płyn będzie miał ciemno brązowy kolor i pachniał karmelem. Przestudzić. 
Wsypać mleko w proszku i zmiksować. Odstawić na kilka godzin aż stężeje (ja wstawiłam do lodówki na godzinę - masa była gotowa ).
Z masy ulepić kulki, do każdej wkładając podprażonego orzecha. Obtoczyć w wiórkach kokosowych lub zmielonych orzechach. Przechowywać w lodówce.




SMACZNEGO 😊




Komentarze

Popularne posty