Plantany smażone w soku z pomarańczy

Plantany dały mi się poznać za sprawą Lidla, jak się tak dłużej zastanowię to właśnie dzięki niemu wiele smaków przestaje być dla mnie tajemnicą. Sięgając po nie pojęcia nie miałam czym różnią się od bananów...tych klasycznych żółtych. Teraz już  wiem, że plantany to banany warzywne. To dlatego, że mają większą ilość skrobi, a mniej cukru. 
Rozejrzałam się po internecie i wyszło na jaw, że najczęściej smaży się je lub piecze tudzież suszy na czipsy. Wybrałam smażenie na oleju kokosowym. Zarumieniły się pięknie, na tyle, że ich wierzch był chrupiący. Są smaczne - niczym bananowy ziemniak, a ja ziemniaki darzę miłością wielką 💗 Pewnie do nich wrócę by móc je bliżej poznać 😉

Składniki:
  • 2 dojrzałe plantany (lekko żółte)
  • 2 - 3 łyżki oleju kokosowego
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 2 - 3 łyżki cukru trzcinowego

Plantany obrać, przekroić na 2 - 3 części i każdą z nich wzdłuż na pół. Olej kokosowy rozgrzać na patelni. Wyłożyć plantany, smażyć z każdej strony ok. 5 minut na złoty kolor. Kiedy banany zostaną obsmażone z obu stron dodać wyciśnięty sok z pomarańczy. Plantany posypać cukrem trzcinowym i smażyć do momentu zredukowania soku i wytworzenia karmelowego sosu. Plantany wyłożyć na talerz. Podawać na ciepło np. z lodami, można też posypać cynamonem lub dowolnymi orzechami.


SMACZNEGO 😊 



Komentarze

Popularne posty