Smak dzieciństwa. Grysik z jagodami w syropie

Kto pamięta grysik, kto? 😊
Robiła go babcie, robiła go mama - myślę, że porcję którą Wam podałam mnożyły przynajmniej przez trzy 😍 Był czas w dzieciństwie mym, że grysik uwielbiałam baaardzo! Szczególnie taki dobrze nasączony sokiem. Największą mą bolączką był wówczas fakt, że powodował szybko sytość i mimo tego, że miałam ochotę na więcej nie było miejsca 😁 Byłam dzielna, bo szybko się nie poddawałam 😉 Cudownie było przypomnieć sobie smak grysiku - już zapomniałam jakie to dobre. Przyjemne było też odkrycie, że żołądek mieści więcej 😀 Prawda jest też taka, że we wpisie tym zaproponować Wam chce lekko ozdrowioną wersję grysiku, bo na mleku roślinnym (zamiast krowiego) i dosładzany syropem z agawy (a nie cukrem). Oczywiście możecie powrócić do klasyki grysikowego gatunku używając mleka od krowy i białego cukru 😉


Składniki:
  • 2 szklanki mleka owsianego (możecie użyć dowolnego mleka)
  • 5 łyżek kaszy manny 
  • 2 łyżki syropu z agawy (możecie użyć zwykłego cukru)
  • 1/4 łyżeczki pasty z wanilii
  • jagody w syropie

Mleko zagotować razem z syropem z agawy i pastą z wanilii. Kaszę manną wsypać do gotującego się mleka energicznie mieszając trzepaczka by nie powstały grudki. Gotować ok 5 minut cały czas mieszając. Gotową kaszę przelać na talerz i odstawić do przestudzenia. 
Polać jagodami w syropie.


SMACZNEGO 😊



Komentarze

Popularne posty