Sernik z białymi fiołkami

Jestem zachwycona tym sernikiem 😍 Bo piękny, ale przede wszystkim przepyszny!  Wskakuje do mojej sernikowej czołówki 😊W dodatku przygotowuje się go błyskawicznie, najbardziej staranną kwestią jest w nim zbieranie płatków fiołków - reszta idzie jak z płatka 😉

Kwieciste wypieki i twory zawsze podbijały moje serce, zachwycały mnie szczególnie te u Every Cake You Bake. Mistrzem wiedzy o kwiatach wciąż nie jestem... chyba bardziej przywołały mnie same fiołki (jak wołały były dla mnie jeszcze nieidentyfikowalne) - to od mamy dowiedziałam się, że fiołki są fiołkami. 
Gdzieś w mej głowie widniała informacja, że fiołki są jadalne, a że w planach miałam sernik zrealizowałam ten plan podglądając inspiracje właśnie u Agnieszki 😊
Tak też powstał zachwycający (dla mnie) sernik z białymi fiołkami 💗



Spód:
  • 100 g ciasteczek digestive  (lub innych ciasteczek owsianych)
  • 60 g masła
Masa serowa:
  • 750 g twarogu typu president
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru pudru (+ 1 czubata łyżka do masy fiołkowej)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 1/2 szklanki płatków białych fiołków
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
Dodatkowo:
  • cukier puder 
  • fiołki do przybrania

Masło rozpuścić. Ciastka rozkruszyć przy pomocy wałka (lub zmiksować w malakserze) i dodać do rozpuszczonego masła. Dno tortownicy o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie wyłożyć ciasteczkową masę. 
Płatki fiołków umieścić w moździerzu i utrzeć na mus razem z łyżką cukru pudru.
Ser zmiksować z cukrem pudrem, ekstraktem z wanilii, a następnie z kolejno dodawanymi jajkami. Kiedy masa będzie jednolita i gładka dodać mąkę ziemniaczaną i mus z fiołków, ponownie zmiksować. Masę serową wyłożyć na spód z ciastek, wierzch wyrównać. Piec w temperaturze 170 stopni C przez 60 minut.  Sernik stopniowo przestudzić (najpierw przy uchylonych drzwiach piekarnika, a następnie wyjmując całkowicie, a na końcu po zdjęciu obręczy schłodzić w lodówce).
Przestudzony sernik posypać cukrem pudrem i przybrać fiołkami.


SMACZNEGO 😊



Komentarze

Popularne posty