Babka dyniowa

Jak tylko poczułam zapach unoszący się wraz z parą jeszcze ciepłego ciasta pomyślałam...orzechy, brakuje w niej włoskich orzechów.
Tęskniłam, bardzo tęskniłam za laboratorium smaków, które daje mi kuchnia.W zasadzie tylko tu u rodziców mam okazję by robić to z takim rozmachem jak wcześniej... Niezależnie od pory roku ogród zawsze "daje"coś od siebie, z czego mogę czarować i to jest piękne. Przydomowy ogród daje pewnego rodzaju wolność, kulinarny rozmach, który notabene uwielbiam.
Rozpisałam się, a to przecież o babce miało być :) Babka jest równie odkrywcza jak ogród. Dynia spisała się cudownie nadając jej intensywnego ciepłego koloru. Wilgotna, puszysta. Lekko szczypie w język ostrością smaków, bo obok cynamonu "stoi" ziele angielskie, które mocy dodaje więcej.
Ciekawe jest jednak to, że choć nie ma w niej krzty pomarańczy to nią smakuje. Ach... jest cudowna. Idealnie jesienna! :)

P.S. Czy już mówiłam, że stęskniłam się za magią kuchni? Stęskniłam się baaardzo!



Składniki:
  • 260 g jasnego cukru trzcinowego
  • 250 ml oleju słonecznikowego
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 3 duże jaja
  • 400 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
  • 300 g puree dyniowego

Lukier:
  • 200 g cukru pudru przesianego przez sito
  • 3 - 4 łyżki soku z cytryny
  • 2 kostki gorzkiej czekolady 


Formę do babki dokładnie wysmarować masłem i oprószyć mąką.
Cukier zmiksować z olejem,skórką otartą z cytryny i dwoma łyżkami soku. Kolejno dodawać jajka, miksując. Wmieszać dyniowe puree.
W drugim naczyniu połączyć ze sobą mąkę, sodę oczyszczoną, cynamon i ziele angielskie. Mieszankę mączną delikatnie połączyć z masą (miksując na niskich obrotach). Gdy ciasto będzie gładkie, przełożyć je do formy. Piec w temperaturze 180 stopni C przez 45  -55 minut (do suchego patyczka).
Formę z ciastem wyjąć z piekarnika, przestudzić 15 minut po czym wyjąć z formy przewracając energicznie do góry dnem (babka powinna sama się wysunąć). Babkę przełożyć na duży talerz.
Przygotować lukier. Cukier puder umieścić w miseczce i dodać sok z  cytryny (lukier powinien być gęsty, jeśli jednak okaże się zbyt gęsty dodać odrobinę soku z cytry). Lukier rozłożyć na babce.
Czekoladę zetrzeć na tarce i posypać nią babkę.

SMACZNEGO :)


Komentarze

Popularne posty