Ucierane ciasto z aronią

Stało się tak, że jakiś element mojego dzieciństwa (jaki nie pamiętam) wywarł we mnie przekonanie, że aronia to nic smacznego mimo, że zdrowego. Trochę chodziłam wokół drzew aronii zanim się za nią wzięłam. Powiem Wam szczerze, że do ciasta przekonana również byłam słabo...ale w tym całym mało optymistycznym nastawieniu ciasto ku uciesze mej i degustatorów (nie wiem kogo bardziej) okazało się naprawdę smaczne :) Ciasto wyszło delikatne, cierpkość aronii przykryta kruszonką ledwo dała się zauważyć ;)



Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki maki
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka słodkiej śmietany 18%
  • 1 szklanka cukru
  • 250 g masła
  • 4 jajka
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 500 g owoców aronii


Kruszonka:
  • 100 g masła
  • 110 g mąki
  • 90 g cukru
  • 20 g cukru z prawdziwą wanilią (można zastąpić cukrem wanilinowym)



Obie mąki i proszek do pieczenia wymieszać w naczyniu.
Żółtka oddzielić od białek. Masło utrzeć z żółtkami i cukrem na gładką i puszystą masę. Dalej miksując na niskich obrotach dodawać na przemian mieszankę mączną i śmietanę. Wlać ekstrakt z wanilii. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli.  Sztywną pianę z białek delikatnie połączyć z ciastem.
Blachę wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyłożyć na blachę. Rozłożyć umyte i osuszone owoce aronii. Składniki kruszonki zagnieść palcami. Kruszonkę rozsypać na owocach.
Piec w temperaturze 175 stopni C przez 60 minut.


SMACZNEGO :)

Źródło: gospodynimiejska.blogspot.com

Komentarze

Popularne posty