Muffiny z camembertem

Połączenie idealne uwielbianych przeze mnie muffin z uwielbianym przeze mnie camembertem czyli przepysznie wilgotne muffinkowe bułeczki. Świetne jako dodatek do zup - ja skomponowałam je z zupą z soczewicy, którą niedługo Wam zaprezentuje. Nie zawiodą tez jako słona przekąska czy ciepła przystawka :) Jeśli nie macie pomysłu na to co zrobić z suchymi bułkami (choć myślę, że i chleb się sprawdzi) to te muffiny są rewelacyjnym rozwiązaniem :) Gwarantuje, że zasmakują!


Składniki (na 10 szt.):
  • 5 suchych kajzerek
  • 300 ml mleka
  • 2 jajka
  • 300 g dojrzałego camemberta
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa


Mleko podgrzać, przyprawić do smaku solą, pieprzem i zmieloną gałką muszkatołową.  Jajka rozkłócić  w ciepłym mleku, dodać kawałki suchej bułki, dokładnie wymieszać i odstawić na ok. 20 minut, żeby składniki się "przegryzły".
Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.
Camembert pokroić w kostkę i wymieszać z posiekaną natką pietruszki, połączyć z namoczonymi w mleku bułkami. Cebulę drobno posiekać, zeszklić na maśle po czym dodać do masy serowo -bułkowej, doprawic do smaku.
Foremki do muffin wysmarować masłem, posypać równomiernie bułką tartą. Do każdej foremki nałożyć porcję ciasta. Piec na ciemnozłoty kolor przez ok. 30 minut.


SMACZNEGO :)


Komentarze

Popularne posty